Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
A kínai CATL megkezdte Spanyolország legnagyobb, 4,1 milliárd eurós (körülbelül 1600 milliárd forintos) akkumulátorgyárának építését a Stellantis autógyártóval együttműködve. A gyár, amely várhatóan 2026 végén kezdi meg a termelést, több mint 300 millió eurós (körülbelül 117 milliárd forintos) támogatást kapott az Európai Unióból.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 Van különbség? A figueruelasi üzem építésében mintegy 2000 kínai szakember vesz részt, de akár 4000 helyi alkalmazott is dolgozhat majd az üzemben. A CATL szóvivője szerint a kínai munkatársak aránya végül 10% alá csökken majd. Yao Jing, Kína spanyolországi nagykövete az alapkőletételi ünnepségen Spanyolországot megbízható és stratégiai partnernek nevezte, hozzátéve, hogy Kína tartja magát a technológia megosztására vonatkozó ígéretéhez – írja a Reuters. Spanyolország, Európa második legnagyobb autógyártója, akkumulátor-központként is pozicionálja magát, köszönhetően az alacsonyabb munkaerőköltségeknek és az EU átlagánál mintegy 20%-kal kedvezőbb ipari energiaáraknak. Három további akkumulátorgyár építését is tervezik, vagy kezdték már meg az országban, többek között az Envision AESC, a Volkswagen PowerCo és az InoBat projektjei keretében. Megkezdték a Volkswagen spanyol akkugyárának építését A Stellantis zaragozai gyárának szomszédságában épülő üzem a tervek szerint évi 50 GWh kapacitással rendelkezik majd és LFP cellákat gyárt az európai autógyártó részére. A gyár közelében lévő 1000 fős Figueruelas nevű falú lakossága akár meg is háromszorozódhat a projekt hatására. A régió autóipari vezetői és szakszervezeti képviselői azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy az akkumulátorgyártásban a technológiai know-how továbbra is kihívást jelent. Roque Ordovás Mangirón, a Stellantis szállítási menedzsere a Reuters szerint úgy fogalmozott: Korábban főként a németek adták a technológiát, most a kínaiak. Mi a különbség? Itt Spanyolországban mindig is csak munkaerőt biztosítottuk. David Romeral, a CAAR Aragon (aragóniai autóipari vállalkozások hálózata) igazgatója hozzátette: Nem ismerjük ezt a technológiát, ezeket az alkatrészeket – soha korábban nem gyártottuk őket. Évekkel előttünk járnak. Egy választásunk van: figyelünk és tanulunk. A CATL Magyarországon, Debrecenben építi legnagyobb európai gyárát, ahol a Reuters információi szerint eddig mintegy 950 dolgozót vettek fel, akiknek kétharmada helyi. Ennek ellenére a toborzás elmaradt a céloktól a szakszervezetek szerint, és a termelés indulása 2025 végéről 2026-ra csúszott. Aragóniában a szakszervezetek arra várnak, hogy a CATL meghatározza a szükséges képzési követelményeket, hogy a helyi egyetemmel együttműködve elindíthassák a programokat. Hatalmas akkugyárat épít két gigacég Spanyolországban Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó