Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Kína egyik legnagyobb autógyártója, a Great Wall Motor (GWM) ambiciózus terveket dédelget Európára vonatkozóan: 2029-re évi 300.000 jármű gyártását célozza meg a kontinensen. Ennek érdekében a vállalat aktívan keresi első európai üzemének helyszínét, melyre Spanyolország és Magyarország is esélyes jelöltként merült fel.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly92b2x0aWUuZXUvYmxhY2tmcmlkYXkvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQmdXRtX2NhbXBhaWduPWJhbm5lciIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly92b2x0aWUuZXUvYmxhY2tmcmlkYXkvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQmdXRtX2NhbXBhaWduPWJhbm5lcicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvdm9sdGllLWJsYWNrLWZyaWRheS1jdXRvdXQtMTIwMHgxNjAwLTEuanBlZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvdm9sdGllLWJsYWNrLWZyaWRheS1jdXRvdXQtMTIwMHgxNjAwLTEuanBlZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Elmaradatak az eredmények A Reutersnek nyilatkozva Parker Shi, a GWM International elnöke megerősítette a gyárépítési terveket és a kitűzött termelési célt. A vállalat jelenleg több országban, köztük Spanyolországban és Magyarországon is vizsgálja a lehetséges telephelyeket. Shi szerint a telephely kiválasztásánál számos tényezőt mérlegelnek, például a munkaerő- és logisztikai költségeket, mivel kezdetben alkatrészeket kell szállítani az összeszereléshez. Az európai uniós iparpolitikákat és a vámok esetleges változásait is figyelemmel kísérik. „Minden üzleti tervnek működőképesnek kell lennie” – mondta Shi, hangsúlyozva, hogy az európai gyár megépítése egy jelentős hosszú távú befektetés lenne a vállalat számára. A kínai autógyártók, mint a GWM, egyre inkább a hazai piacon kívüli terjeszkedést választják, hogy elkerüljék a kínai túlkínálat által kiváltott brutális és elhúzódó árháborút. Pécsre is jöhet egy kínai autógyár? Ez a terjeszkedési stratégia azonban kihívásokkal is jár Európában. A kínai márkák, amelyek az elektromos járművek piacán a legversenyképesebbek, magasabb vámokkal néznek szembe. Ezenkívül a GWM-nek a jól bejáratott európai gyártókkal, valamint olyan agresszív kínai riválisokkal, mint a BYD is versenyeznie kell a piaci részesedésért. Érdemes megjegyezni, hogy a BYD szintén Spanyolországot tartja elsődleges jelöltnek egy harmadik európai üzem számára, a már meglévő magyarországi és törökországi gyártóegységei mellett. A GWM jelenleg Oroszországban, Thaiföldön és Brazíliában üzemeltet tengerentúli gyárakat. Az Ora márkanév alatt Európában tavaly 3.706 új elektromos járművet regisztráltak, ami jelentős visszaesés a korábbi időszakhoz képest. A GWM Ora elektromos márkájának eladásai Európában 41%-kal estek vissza tavaly, miközben a cég globális értékesítése rekordokat döntött. A vállalat célja, hogy 2030-ra évente 1 millió járművet értékesítsen Kínán kívül. A GWM tervei szerint az európai gyárban a hagyományos belső égésű motorral szerelt járművektől a teljesen elektromos modellekig széles palettán gyártanának autókat és ezzel széles vásárlói rétegeket céloznak majd meg. Az új modellek között szerepel a többféle hajtáslánccal elérhető Ora 5 kompakt SUV, amelyet 2026 közepén kívánnak bevezetni. Megmutatta első SUV-ját a kínai Ora Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!