PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

2029-re készülhet el a kínai GWM új európai gyára, amelyre hazánk is esélyes

üzlet

Kína egyik legnagyobb autógyártója, a Great Wall Motor (GWM) ambiciózus terveket dédelget Európára vonatkozóan: 2029-re évi 300.000 jármű gyártását célozza meg a kontinensen.

Ennek érdekében a vállalat aktívan keresi első európai üzemének helyszínét, melyre Spanyolország és Magyarország is esélyes jelöltként merült fel.

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

Elmaradatak az eredmények

A Reutersnek nyilatkozva Parker Shi, a GWM International elnöke megerősítette a gyárépítési terveket és a kitűzött termelési célt. A vállalat jelenleg több országban, köztük Spanyolországban és Magyarországon is vizsgálja a lehetséges telephelyeket. Shi szerint a telephely kiválasztásánál számos tényezőt mérlegelnek, például a munkaerő- és logisztikai költségeket, mivel kezdetben alkatrészeket kell szállítani az összeszereléshez. Az európai uniós iparpolitikákat és a vámok esetleges változásait is figyelemmel kísérik.

„Minden üzleti tervnek működőképesnek kell lennie” – mondta Shi, hangsúlyozva, hogy az európai gyár megépítése egy jelentős hosszú távú befektetés lenne a vállalat számára. A kínai autógyártók, mint a GWM, egyre inkább a hazai piacon kívüli terjeszkedést választják, hogy elkerüljék a kínai túlkínálat által kiváltott brutális és elhúzódó árháborút.

Pécsre is jöhet egy kínai autógyár?

Ez a terjeszkedési stratégia azonban kihívásokkal is jár Európában. A kínai márkák, amelyek az elektromos járművek piacán a legversenyképesebbek, magasabb vámokkal néznek szembe. Ezenkívül a GWM-nek a jól bejáratott európai gyártókkal, valamint olyan agresszív kínai riválisokkal, mint a BYD is versenyeznie kell a piaci részesedésért. Érdemes megjegyezni, hogy a BYD szintén Spanyolországot tartja elsődleges jelöltnek egy harmadik európai üzem számára, a már meglévő magyarországi és törökországi gyártóegységei mellett.

A GWM jelenleg Oroszországban, Thaiföldön és Brazíliában üzemeltet tengerentúli gyárakat. Az Ora márkanév alatt Európában tavaly 3.706 új elektromos járművet regisztráltak, ami jelentős visszaesés a korábbi időszakhoz képest.

A GWM Ora elektromos márkájának eladásai Európában 41%-kal estek vissza tavaly, miközben a cég globális értékesítése rekordokat döntött.

A vállalat célja, hogy 2030-ra évente 1 millió járművet értékesítsen Kínán kívül.

A GWM tervei szerint az európai gyárban a hagyományos belső égésű motorral szerelt járművektől a teljesen elektromos modellekig széles palettán gyártanának autókat és ezzel széles vásárlói rétegeket céloznak majd meg. Az új modellek között szerepel a többféle hajtáslánccal elérhető Ora 5 kompakt SUV, amelyet 2026 közepén kívánnak bevezetni.

Megmutatta első SUV-ját a kínai Ora

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás