Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Ford és a dél-koreai SK On felbontja a 2021-ben létrehozott BlueOval SK vegyesvállalatot, amely eredetileg három amerikai akkumulátorgyárat vont volna közös irányítás alá. A felek most külön útra térnek: a két, Kentucky államban épülő üzem teljes egészében a Fordhoz kerül, míg a Tennessee állambeli BlueOval City akkumulátorgyárat az SK On veszi át és önállóan működteti a jövőben. A döntés lényegében átrajzolja az egyik legnagyobb amerikai akkumulátorpartnerséget, amely eredetileg 11,4 milliárd dolláros beruházást jelentett a Ford következő generációs elektromos pickupjaihoz és SUV-jaihoz. Az SK On nyilatkozata szerint az együttműködés felbontása egy stratégiai átszervezés része, amely az eszközök és kapacitások átalakításával gyorsabb reagálást tesz lehetővé a piaci változásokra, felgyorsítja az észak-amerikai energiatárolási üzletág bővítését, és erősíti a termelékenységet és a költséghatékonyságot az akkumulátorgyártásban. Mindezt úgy is lehet fordítani, hogy nem akarják kizárólag a Ford gyártási volumenétől függővé tenni kapacitásaikat, különösen egy olyan időszak után, amikor az amerikai autógyártó többször is módosította villanyautó-stratégiáját. A koreai cég az energiatároló rendszerek (ESS) gyorsan bővülő piacába szeretne nagyobb erőforrásokat irányítani, és a tennessee-i üzemet ennek megfelelően kívánja kihasználni. A termelés indulásának ütemezése ugyanakkor még bizonytalan a jelenlegi szituáció miatt. A BlueOval SK bedőlésének hátterében alighanem az amerikai adókedvezmények kifutása és az elektromos autók iránti kereslet lassulása is meghúzódik, amelyek jelentősen átformálták mind az autógyártók, mind a nekik szállító akkumulátorgyártók stratégiáját. Az SK On az év harmadik negyedévében is veszteséget könyvelt el a csökkenő elektromosautó-akkuszállítások miatt, miközben a Ford vezére már ősszel arról beszélt, hogy az adójóváírás megszűnése akár 50 százalékkal is visszavetheti az elektromos autók eladásait – írja a Reuters. A mostani lépés az SK On szerint javítja majd pénzügyi stabilitását és gyorsabb reagálást tesz lehetővé egy gyorsan változó piacon. A Ford egyelőre nem kommentálja részletesen a történteket. A megállapodás lezárása 2026 első negyedévére várható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!