Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Volkswagen 2022 nyarán jelentette be, hogy megépíti első akkugyárát a németországi Salzgitterben. Már önmagában ez is fontos lépés lett volna, de az is kiderült, hogy ez az üzem a cég saját fejlesztésű Unified Cell nevű akkucelláját gyártja majd, amely 10 százalékkal jobb energiasűrűséget biztosít, mint a jelenleg használt akkumulátoraik. Most elindult a termelés. Épp időben. Made in Europe A Salzgitterben készülő akkucellák prizmatikus formátumban, az ilyenkor szokásos téglatest tokozásban készülnek és különlegességük, hogy NMC vagy LFP kémia is kerülhet beléjük, ezáltal pedig univerzális építőblokkjai lehetnek a konszern szinte összes villanyautójának. A major technical milestone for European e-mobility. With the commissioning of the PowerCo Gigafactory in Salzgitter, Volkswagen Group has started industrial production of its first Unified Cells made in Europe. The standardized prismatic cell architecture enables scalability… pic.twitter.com/tvWBHIFVAx — Stepan Rehak (@StepanRehak) December 17, 2025 A Volkswagen PowerCo nevű leányvállalatának üzeme AI vezérelt minőség-ellenőrzést és a legmodernebb technológiákat használja, a gyár pedig csökkenti a kínai függőséget és elkezdheti teljesen saját lábra állítani a cég villanyautó-gyártását. A német gyár indulása választ ad arra a kérdésre is, hogy amíg 2027 közepén megnyílik a PowerCo következő üzeme Valenciában, honnan érkeznek majd a cellák a Martorellben található akkupakk-összeszerelőbe, amely az új ID2 modellcsalád típusait látja el. Most hivatalosan is megerősítették, hogy Salzgitter lesz az akkucellák forrása. A kezdetben éves 20 GWh kapacitású akkugyár 10 futballpálya méretű és 250 ezer autóhoz tud elegendő cellát előállítani. Szükség esetén egy újabb gyártósorral a duplájára növelhető a termelés. A gyár áramellátását teljes egészében megújulókkal, nap és szélenergiával fedezik. Megnyílt az olcsó Volkswagenek akkuszereldéje Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!