Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvZWxyb3EvZWxyb3EiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnNrb2RhLmh1L2Vscm9xL2Vscm9xJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS9sZWFkLWVscm9xLWJhbm5lci1kdXBsYS02MDB4NTAwLW1vYmlsLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvbGVhZC1lbHJvcS1iYW5uZXItZHVwbGEtMTMwMHg2MDAtZGVza3RvcC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzExL2xlYWQtZWxyb3EtYmFubmVyLWR1cGxhLTEzMDB4NjAwLWRlc2t0b3AuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvYXotdWotZW55YXEvZW55YXEiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnNrb2RhLmh1L2F6LXVqLWVueWFxL2VueWFxJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92aWxsYW55b3NhdXRvLW9ubGluZS1jc29tYWctZW55YXEtbGVhZC1iYW5uZXItMzAweDI1MC0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvbGVhZC1lbnlhcS1iYW5uZXItZHVwbGEtMTMwMHg2MDAtZGVza3RvcC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzExL2xlYWQtZW55YXEtYmFubmVyLWR1cGxhLTEzMDB4NjAwLWRlc2t0b3AuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cuc2tvZGEuaHUvc3VwZXJiLWNvbWJpL3N1cGVyYi1jb21iaS0xIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5za29kYS5odS9zdXBlcmItY29tYmkvc3VwZXJiLWNvbWJpLTEnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzExL3ZpbGxhbnlvc2F1dG8tb25saW5lLWNzb21hZy1zdXBlcmItbGVhZC1iYW5uZXItMzAweDI1MC0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvdmlsbGFueW9zYXV0by1vbmxpbmUtY3NvbWFnLXN1cGVyYi1sZWFkLWJhbm5lci02NTB4MzAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8xMS92aWxsYW55b3NhdXRvLW9ubGluZS1jc29tYWctc3VwZXJiLWxlYWQtYmFubmVyLTY1MHgzMDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Az elektromos autók terjedését befolyásoló tényezőkről gyakorta készülnek közvélemény-kutatások, melyek ugyan sosem teljesen megbízhatók, de az eredményeik többnyire ugyanazt a képet festik elénk: a társadalom még mindig rendkívül kevés információval rendelkezik a tisztán villanyos technológiáról. Ez pedig számos tévhitet szül az autókkal és a töltőinfrastruktúrával kapcsolatban, ami olyan félelmeket generál a vásárlóban, melyek inkább a hagyományos meghajtás felé terelgetik. Legutóbb egy brit piackutató cég, az Encore Digital Media kérdezett meg 2000 autóst egy reprezentatív online felmérés keretében, melyből tisztán kirajzolódnak a különbségek az egyes korcsoportok hozzáállásában az elektromos autókhoz. Míg a 18-24 évesek egyértelműen nyitottak a zéró emissziós járművek iránt, addig a 25-54 év közöttiek inkább csak óvatosan, esetlegesen egy hibriddel közelítenének az elektromosítás felé, az 55 év felettiek pedig egyenesen elutasítóak a technológiával szemben. Ez utóbbiak 70%-a úgy véli, hogy az elektromos autózás még nem bizonyította érettségét, de még műszaki fejlődés esetén is csak 28%-uk gondolkozna el egy EV megvásárlásán. Valamennyi korcsoport a magas vételárat jelölte meg az egyik legerősebb taszító tényezőnek: a megkérdezettek átlagosan maximum 14 000 angol fontot költenének új autóra, míg az országban kapható villanyautók átlagos ára körülbelül 32 000 font. Habár a vásárláskor fizetendő kiadással a legtöbben tisztában vannak, a villanyautókkal járó támogatásokat és megtakarítási lehetőségeket nagyon sokan nem ismerik, ami nélkül pedig nehéz utánaszámolni, hogy hosszabb távon megéri-e elektromos autót venni. A válaszadók 53%-a nem tudta például, hogy az autót otthon is fel tudják tölteni a konnektorból, 20% nem hallott még korábban az útdíj alóli mentességről, közel 66% pedig nem ismeri a regeneratív fékezés fogalmát. A kérdőív érdekes módon nem mutatott akkora eltérést a vidéki és városi válaszadók preferenciáit illetően, mint amire a készítői számítottak: közel ugyanakkora érdeklődést mutattak a villanyautók iránt, annak ellenére, hogy más kutatások szerint a technológia elsősorban a városlakók számára vonzó. Russell Kearney, az Encore Digital Media autópiaci részlegének igazgatója szerint az autógyártóknak az elektromos autók előnyeinek bemutatására és a tévhitek felszámolására kellene fordítaniuk erőforrásaikat, ahelyett, hogy szimplán bejelentik palettájuk elektromosítását: „Míg az elektromos autók teljesítménye körüli aggodalmak nem annyira nyilvánvalók, mint amennyire azt vártuk, a hatótávra és az infrastruktúrára vonatkozó félelmek egyértelműen kijönnek. Az autómárkáknak különböző megoldásokat kell kínálniuk ezekre a problémákra, mint például hosszabb tesztvezetéseket vagy töltők telepítését. A három jól megkülönböztethető korcsoport nagyszerű kiindulópontot ad a márkáknak, mivel ezeket a szegmenseket kell megcélozniuk egyértelmű stratégiákkal és üzenetekkel.” A felmérés szerint Nagy-Britanniában a legismertebb villanyautó-gyártó egyébként a Tesla, melyet 10-ből 4 válaszadó tudott megnevezni, megelőzve a BMW-t, melynek elektromobilitási tevékenységével mindössze a válaszatók 18%-a van tisztában. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!