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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Ahogy azt néhány napja a csömöri és maglódi Decathlonok parkolóiban létesült töltőkről szóló beszámolónkban írtuk, a Mobiliti és a Decathlon közös projektjében a következő töltőpontot Győrben alakítják ki. A sportszerforgalmazó áruháza az M1-es lehajtójától alig 700 méterre található, így abszolút ideális helyszín az M1-es forgalmának támogatásához. Ezentúl az autópályán közlekedőknek nem kell beverekedniük magukat a belvárosba, időt és értékes km-eket pazarolva, és nem kell figyelniük az autókereskedés nyitvatartási idejét, hiszen az új Mobiliti töltő néhány perces kerülővel elérhető és a nap 24 órájában készen áll a közlekedők támogatására.

A helyszín első ránézésre olyan, mint a többi Mobiliti töltőpont (leszámítva a hamarosan elkészülő festés pillanatnyi hiányát), amit egy CHAdeMO és CCS csatlakozókkal szerelt 50 kW-os DC villámtöltő, illetve egy 2×22 kW-os AC gyorstöltő párosa alkot. A töltőket megkerülve azonban látható, hogy a Tritium villámtöltő egy puttonyt és egy extra kábelt is kapott, így AC ágon is képes 43 kW teljesítménnyel villámtöltés szolgáltatást biztosítani, így maximálisan ki tudja szolgálni a gyorsabb töltésre képes Renault Zoekat is. Az extra AC ág nem csak tartaléknak, de a DC töltők foglaltsága esetén a töltés mielőbbi megkezdéséhez is remek opció, bár erre a legtöbb autó esetén célszerűbb a Tritium mellé telepített, 2 db AC csatlakozóval felszerelt Ensto töltőt használni.

A töltő használhatóságát jelentősen javítja, hogy a szolgáltatásért a Mobiliti már az első pillanattól pénzt kér, így az ingyen áram nem vonzza a környékbeli autósokat. Sokkal nagyobb valószínűséggel lehet majd ezt a villámtöltőt szabadon találni, mint a városban lévő többit, hiszen itt nagy valószínűséggel csak azok fognak tölteni, akiknek valóban szükségük van az energiára. A töltés díja az április végéig tartó tesztidőszakban 10 Ft percenként, amit a töltés indításához egyébként is szükséges NKM TöltőPont applikációban megadott bankkártyával lehet kifizetni. A regisztrációt, illetve az adatok megadását érdemes még az indulás előtt megejteni, hogy a töltőnél ezzel már ne kelljen húzni az időt. Fontos tudni, hogy mivel a 43 kW-os teljesítmény már villámtöltésnek számít, annak használatáért a Mobiliti ugyanúgy felszámolja a 10 forintos percdíjat, mint a DC töltésért.

Az új helyszínnel együtt a két cég már hat közös töltőponttal rendelkezik, melyek mind autópályák vagy főutak mentén, illetve főutak kereszteződésénél találhatók

Ezeken felül a Mobiliti a következő Decathlon áruházak parkolóiba tervez töltőt telepíteni:

  • Székesfehérvár (M7)
  • Dunaújváros (M6)
  • Kecskemét (M5)
  • Dunakeszi (M0)
  • Miskolc (M30)
  • Debrecen (M35)

A már meglévőkön felül az M5-ös déli szakaszán Balástya közelében, illetve az M7-es határ közeli szakaszán Sormás mellett található autópályáról könnyen és gyorsan megközelíthető Mobiliti töltő. A villámtöltőkön felül a szolgáltató több mint 50 „célállomáson” biztosít AC töltési szolgáltatást, amelyek használata egyelőre ingyenes.

 

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.