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 A koronavírus világjárvány hatására rövid távon jelentős mértékben csökkent a forgalom a nagyvárosokban, így a levegőszennyezés is. Azonban amikor a korlátozások feloldását követően újraindul az élet a helyzet sokkal rosszabb lehet a korábbinál. Az emberek félnek majd a zsúfolt tömegközlekedéstől, ezért aki teheti, inkább autóval fog közlekedni, így nőnek a forgalmi dugók, nő a levegőszennyezés. A problémát részben kezelni tudja az elektromos autók térnyerése, azonban az utazási idő, a dugóban ücsörgés ideje villanyautók használatakor is megnövekszik és parkolóhely sem lesz több. A megoldás a mikromobilitás lehet. Egyes országokban dacolva az időjárás hatásaival szívesen közlekednek robogóval vagy kerékpárral az emberek, de ahol ennek nincs hagyománya nem valószínű, hogy sokan kockáztatják, hogy elázva érkezzenek meg a munkahelyükre. Számukra jelenthetne megoldást az olyan elektromos mopedautók használata, mint amilyen például a Citroën Ami. A francia minimálautó hamarosan konkurenciát is kaphat, legalábbis erről beszélt Emilio Herrera, a Kia Motors európai vezetője, egy az Auto Expressnek adott interjúban. NEWS: #Kia is set to launch a small electric car in 2022 with a tiny price to match its dimensions, and our exclusive image previews how it could look…>> https://t.co/vjW7hm6HK4 pic.twitter.com/nDiRFZyNxH — Auto Express (@AutoExpress) May 22, 2020 Emilio Herrera az exkluzív interjúban elmondta: „Az emberek a jelenlegi helyzetben biztonságban akarják érezni magukat. Számunkra ezt egyértelművé tette egy Kínában a koronavírus után elvégzett felmérés, amely rámutatott, hogy az emberek a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre váltanak. A válság előtti 34%-ról 65%-ra növekedett az egyéni közlekedés aránya. Tehát Kínában az emberek 65%-a a saját személygépkocsiját választja. Ennek oka, hogy a saját autójukban biztonságban érzik magukat, ellentétben a tömegközlekedéssel. Azt hiszem, ha az embereknek lenne választási lehetősége, Londonban is úgy döntenének, hogy inkább a saját autójukat vezetik.” Ezzel a gondolattal vezette fel Herrera azt a bejelentését, hogy a Kia a helyzetre reagálva egy kis méretű tisztán elektromos autó gyártását tervezi. „Már tanulmányozzuk a városi használatra szánt nagyon kicsi mikrojárművek lehetőségét – valódi potenciált látunk ezekben.” – magyarázta Herrera. Magyarországon nem túlságosan elterjedt a mopedautónak nevezett járműkategória. Az ilyen, hivatalosan az L6 és L7 kategóriába sorolt, miniautókat általában városi környezetben használják, így elektromos változat esetén nem lenne szükség nagy hatótávra, azaz nagy és drága akkumulátorra. Herrera szerint akkor lehet keresett egy Citroën Amihez hasonló miniautó, ha azt a tömegközlekedéshez hasonló költségek mellett lehet használni. Kia Imagine koncepció Tehát nem elsősorban megvásárlásra kínálná a Kia az elektromos mopedautót, inkább bérleti lehetőségben gondolkoznak, nagyon alacsony havi előfizetési díj mellett. Az év elején a Kia testvérmárkája, a Hyundai már bejelentette az együttműködést a Los Angeles-i székhelyű Canoo nevű elektromos jármű gyártóval, melynek célja egy kisméretű elektromos jármű platform létrehozására, városi elektromos járművek számára. A koreai gyártó akkor így nyilatkozott: „A vállalatok közösen fejlesztenek egy teljesen elektromos platformot a Hyundai és a Kia elektromos járművei számára, amely Canoo skálázható, saját gördeszka platformján alapul. A Hyundai Motor Group arra számít, hogy a Canoo gördeszka architektúráját használó új platform egyszerűsített és szabványosított fejlesztési folyamatot tesz lehetővé, csökkentve a járművek árát.” Herrera nem beszélt az új Kia mopedautó piacra lépésének időzítéséről, de az Auto Express úgy véli, hogy ez lehet a második vagy harmadik új elektromos jármű a Kia Imagine tanulmány sorozatgyártásra érett verziójának bemutatását követően, ami a jövő év elején várható. Ebből kiindulva a mopedautót akár már 2021-ben bemutathatják és 2022-ben piacra kerülhet. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!