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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Sokakhoz még nem ért el egyáltalán a villanyautózás híre, de szerencsére egyre többen vannak, akik fejében már ott motoszkál a váltás gondolata. Sokan közülük már kétségek között vannak, hogy az ő életvitelükbe, autóhasználati szokásaikba mennyire illik bele egy ilyen új technika. Az új elektromos autó állami támogatási rendszer most különösen időszerűvé teszi ezt a kérdést. Ahhoz azonban túl nagy összegű vásárlásról van szó, hogy csak úgy, tapasztalatok nélkül belevágjon az ember. A jó hír viszont az, hogy nem kell tapasztalatok nélkül elköteleződni, hiszen van lehetőség a villanyautózás illetve konkrét villanyautó modellek hosszabb, akár több hetes kipróbálására. Erről is beszélgettünk Csák Enikővel, az Elektromosautó-bérlés vezetőjével.

Hogyan jött az ötlet, hogy elektromos autót adjatok bérbe?

Valójában az ötletet a cégünk a Hybrid Garázs adta. A férjem Zsolt, karambolos autójavítással és kárügyintézéssel foglalkozik, és megnőtt az igény a bérautók iránt. Sokan nem tudják a javítás idejére letenni az autójukat, úgy, hogy ne adjunk helyette másikat. Mivel nagyon sok Toyota Priust javítunk, először az én autómat kínáltuk fel az ügyfeleknek, ami szintén Prius volt. Aztán úgy döntöttünk, hogy népszerűsíteni szeretnénk az elektromos autózást, és első lépésként a mi ügyfélkörünket céloztuk meg azzal, hogy elektromos autót kínáltunk nekik csereautóként. Aztán tovább léptünk és elkezdtük felépíteni a marketinget az autóbérlés irányába is. Próbáljuk megszerettetni az emberekkel a villanyautózást.

Mi alapján választottátok ki az első autótokat?

Nem volt egyszerű a választás, mert ezen a téren külön-külön estünk szerelembe és nem egyezett a véleményünk. Én egyszer pillantottam meg a 40 kWh-s Nissan Leaf-et és onnantól kezdve nem tudtam elengedni. Zsolt viszont a Hyundai Ioniq mellett érvelt. Mivel Ioniq volt azonnal elérhető, így az első autónk ez lett. Gyönyörű autó, nagyon kényelmes, nekem sportos de egyben elegáns is.

Nem sokat vártatok a Nissannal sem.

Nem. Pár hónapra rá sikerült megvenni. Amikor először ültem benne és vezettem, úgy éreztem, hogy megérkeztem és pont. Elbűvölt az a rengeteg extra, ami benne van, a hangja és az ereje amivel gyorsul. A körkamera, az e-Pedal egy csoda volt és az, hogy tartja a sávot és a távolságot teljesen lenyűgözött.

Nem lepődnek meg az ügyfelek, hogy egy hölggyel egyeztetnek?

Alapvetően én teljesen más szakterületen dolgozok, viszont 11 éve minden napom az autókról szól, a férjem mellett. Akaratlanul ragadtak rám a szakkifejezések, a márkák, a típusok, és az autókkal kapcsolatos problémák is. Kislány korom óta nagyon szeretem az autókat és imádok vezetni. Sokat foglalkoztam az elektromos autókkal. Éjszakákat olvasgattam a teljesítményekről, töltő típusokról, hatótávokról, felszereltségekről, műszaki adatokról, előnyökről és hátrányokról. Remek cikkeket írtatok az Ioniq kontra Leaf témában. Nem vagyok szakember, de a kérdésekre általában tudok válaszolni. Sokan kérnek tanácsot, hogy melyik autót válasszák. Na ott bajban vagyok, mert mind a kettő remek, de mégis más.

Mit kínáltok az ügyfeleknek? Miben vagytok mások?

Olyan szolgáltatást szeretnénk nyújtani, amivel mindenki elégedett. Itt arra gondolok, hogy maximálisan próbálunk igazodni az igényekhez. Rugalmasak vagyunk az időkorlátokban a bérlés terén. Minden autónknál nagy hangsúlyt fektetünk a biztonságra, ezért prémium gumikon futnak és májustól ózongenerátorral is fertőtlenítjük az autókat a bérleti időszak végén. Bármi probléma adódna az autókkal kapcsolatban, azonnal segítséget nyújtunk akár telefonon, de személyesen kiszállással is. Úgy próbáltuk meghatározni a bérleti díjakat, hogy többlet költség már ne terhelje a bérlőt. Itt arra gondolok, hogy az összes biztosítást, szervizelést, autópálya-matricát, mi intézzük. Szeretnénk úgy szolgáltatni, hogy azzal kényelmet is nyújtsunk és időt spóroljunk meg az ügyfeleknek. Lehetőséget kínálunk arra, hogy egy komoly befektetés előtt kipróbálhassák az emberek a villanyautózást. Hogyan tudják megoldani az ingázást és a töltést. Hol van a közelükben utcai töltésre lehetőség. Mennyire férnek el az autóban, főleg, ahol már kisgyermek is van. Mind a két autó más ezen a téren. Egyre többen vásárolnak elektromos autót, olyanok is, akik esetleg még soha nem vezettek vagy töltöttek el több időt egy ilyen autó mellett, nem próbálták ki, hogy milyen a hétköznapokban. Számtalan előnye mellett, azért akadnak hátrányai is, és ha valaki úgy ugrik fejest egy vásárlásba, hogy nem tudja mire számítson, az nagyon csalódott lehet, és bizony sok pénzt veszíthet az üzleten. Volt olyan ügyfelünk, aki visszamondta a bérlést, mondván, hogy azt a pénzt is inkább az új autó árába fekteti be. Nyilván mindenki tudja, hogy egy villanyautó drága dolog, de azt nem mindenki gondolja át, hogy ha esetleg mégsem felel meg a hatótáv és meg kíván szabadulni az autótól, már nem tudja annyiért eladni, mint amennyiért vette a márkakereskedőtől. Nem beszélve arról, ha esetleg hitellel terhelt az autó, még nehezebb a helyzet. Nálunk egy új autó töredék összegért bérelhetnek az ügyfelek és próbálhatják ki, hogy megfelel-e az igényeiknek. Természetesen nem csak magánszemélyeknek, hanem cégeknek is szolgáltatunk hosszú távú bérlés esetén is. Ennek az előnye, hogy előre tervezhetők a bérleti díjak költségei, nincs váratlan kiadás, macera a szervízzel, nem kell hitelt felvenni és kamatot fizetni, ráadásul még számtalan kedvezményt is igénybe tudnak venni, ugyanis az elektromos autókra nincs cégautóadó és gépjárműadó sem. A parkolás ingyenes. Nem utolsó sorban pedig, minél hosszabb időre bérelnek tőlünk villanyautót, annál nagyobb kedvezményt tudunk nyújtani a bérleti díj összegéből.

Hol vagytok helyileg?

Az M0-ás körgyűrű keleti oldalán a maglódi Auchantól 5 percre a Hybrid Garázs telephelyén van az irodánk. Mivel zárt iparterületen vagyunk, ha van rá igény akkor az az autó, amivel az Ügyfél érkezik ott is hagyható. Villámtöltő is van a közelben 5 percre a telephelyünktől a Decathlon áruház mellett.

Mik a további tervek? Hogy képzelitek el a jövőt?

Sajnos a koronavírus járvány minket is megérintett, a gazdaság lassulását mi is érezzük. Tovább szerettük volna bővíteni a flottánkat. A következő autónk egy BMW I3 és egy KIA NIRO lenne. Az a célunk, hogy minden márkából felsorakoztassunk egy autót, azért hogy minél többféle villanyautót tudjanak kipróbálni az ügyfelek.

Hogyan vélekednek az ügyfeleitek az autókról? Tetszik nekik?

Olyan ügyfelünk még nem volt, akinek ne tetszett volna, amikor visszahozták az autókat. Sok visszajelzést kapunk arról, hogy döntöttek az Ioniq vagy a Leaf mellett, mert kipróbálták nálunk és 1 hónap után már ők is elektromos autó tulajdonosok voltak.

Egy kedves emlékem épp 2019 decemberében volt, amikor egy kisfiú azt kérte a szüleitől karácsonyra, hogy béreljenek ki egy Nissan Leaf-et egy hosszú hétvégére. Az autó átadásakor ő is jött a szüleivel és nagyon izgatott volt, együtt töltöttük le a telefonjára a PlugShare-t. Boldogan távoztak, a hétvége eltelt és az autó visszaadásakor a kisfiú nem jött el. Azt üzente nekem, hogy nem bírta volna végignézni, ahogy visszaadják az autót. Akkor úgy éreztem, jó úton járunk.

Az elektromos-autó bérlésről bővebb információ elérhető a cég honlapján.