Hőszivattyúval növeli elektromos autóinak hatótávját a General Motors

A General Motors tegnap bejelentette, hogy minden Ultium padlólemezes elektromos autójában az alapfelszereltség része lesz az úgynevezett Ultium Energy Recovery hőszivattyús rendszer, amely az akkumulátor hulladékhőjét felhasználva csökkenti az autó fűtése által igényelt energiát. Az amerikai cégcsoport hozzáteszi, hogy a rendszer még a külső és belső párát, és az utasok által termelt hőt is képes hasznos energiává alakítani.

A hatékonyabb fűtéssel az Ultium Energy Recovery akár 10%-kal is növelni tudja a villanyautók hatótávolságát, és a gyorsabb töltéshez is hozzájárul az akkumulátor előmelegítésével. Emellett a járművek teljesítményét is segíti, ugyanis a rendszer hűti a hajtásláncot, ez teszi lehetővé például a GMC Hummer EV Watts to Freedom módjában elérhető 3 másodperces gyorsulást 0 és 60 mérföld/óra (~96 km/h) között.

Az Ultimmal járó hőszivattyú egyébként egészen a GM legelső villanyautójáig, az EV1-ig eredeztethető vissza, akkor fejlesztettek ugyanis a vállalat mérnökei először ilyen energia-visszanyerő rendszert elektromos autóhoz.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.