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 Az XPeng Motors kínai villanyautó gyártó újabb részleteket osztott meg új SUV-ja, a G9 kapcsán. Ha hihetünk az adatoknak, akkor komoly versenyző lehet a kocsi a felső kategóriában. Mindenre rátettek egy lapáttal A G9 SUV-ra állítólag 24 óra alatt 23 ezer előrendelés érkezett – a kiszállítások az év végén kezdődhetnek Kínában. Az autóról először tavaly érkeztek pletykák, most pedig már nyilvánosak a hivatalos specifikációk is. Ezek szerint a G9 800 voltos rendszere maximálisan 480 kW töltési teljesítmény fogadására képes és öt perc alatt 200 kilométer hatótávot tud visszatölteni. Ehhez a gyártó saját, S4 jelű villámtöltőket telepít majd. Ez még akkor is bámulatos, ha tudjuk, hogy a hatótávot a helyi CLTC szabvány szerint mérik, ami, típustól függően, 15-20%-kal nagyobb értéket mutat, mint az európai WLTP. A G9-nek egyébként nem ez az egyetlen figyelemre méltó paramétere. A maximum CLTC hatótáv 702 km, ami még WLTP-ben sem maradna sokkal 600 km alatt, a 405 kW-os hajtáslánc pedig 3 másodperc alatt röpíti százra. És még nincs vége. XPeng G9 A kocsi kezelőfelülete három képernyőt tölt ki, a hangzásról pedig az Xopera nevű, 28 hangszórós, 2250 Wattos Dolby Atmos hangrendszer gondoskodik. A cég 5D élményt ígér, ami azt jelenti, hogy az üléseket rezegteti, a légkondicionálóba parfüm patronok nyílnak ki, és a belső világítás is a képernyőn lejátszott filmhez igazodik – gyakorlatilag a kocsihoz egy saját mozi jár. A luxusautóhoz egyedülálló vezetéstámogató rendszer kapcsolódik. Ezt 31 (!) LiDAR szenzor és az Nvidia Drive Orin-X platformja támogatja meg, ami gigabites ethernet kapcsolatot biztosít és 508 TOPS számítási teljesítményre képes. A középső kettő, 14,96 colos kijelző meghajtásáról a Qualcomm Snapdragon 8155 jelű chipje gondoskodik, ami garantálja, hogy a csúcstelefonok sebességét kapjuk, a világ autógyártásában megszokott Commodore 64 élmény helyett. A remek számítási teljesítmény többek között azt is lehetővé teszi, hogy vegyes valóságot, azaz a külső környezet és a térkép információk elegyét jelentsék meg a kijelzőkön. Az autó használatát egyébként egy olyan új hangvezérlés segíti, amely a kocsi mind a négy sarkából működik és milliszekundumos válaszidőt ígér. XPeng G9 Hogy a fenti adatokból mi mennyire igaz, és mit kell óvatosan kezelni, azt majd a tesztek fényében lehet megmondani. A maximális töltési teljesítményhez még az Ionity oszlopok sem elegendőek, tehát új hálózatot kell telepíteni. A 31 LiDAR szenzor jól hangzik egy marketing anyagon és az Nvidia rendszere is elég teljesítménnyel rendelkezik, de az érzékelők és a sok informatikai lóerő mellé megfelelő szoftver is kell. Akárhogy is, a fotók alapján minden igényt kielégítő luxus belső és a lenyűgöző specifikációk érdekes helyzetet teremtenek majd a világ legnagyobb autópiacán, arról már nem is beszélve, hogy az XPeng a jövőben az európai forgalmazást is tervezi. A gyártó azt ígéri, a G9 öt csillagot kap majd az európai törésteszteken is. A típus pontos ára még nem ismert, de a gyártó korábban 30 millió forintnak megfelelő jüanra tett utalást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!