Egy hónapon belül érkezhet az olcsóbb Model Y Berlinből

Ahogy arról június elején beszámoltunk, a BYD vezetője elkotyogta, hogy hamarosan megkezdik az újfajta Blade LFP akkupakkok szállítását a Teslának. A hírt az amerikai autógyártó azóta sem kommentálta, az interjút pedig levették az azt publikáló oldalról.

Most azonban egy másik forrás is megerősítette a hírt és azt is tudni véli, hogy még ebben a hónapban megkezdődik az akkumulátorok leszállítása.

Csak hogy nem Sanghajba, hanem Berlinbe.

Olcsóbb, nem olcsó

A Tesla kínai gyárában jelenleg három fajta Model Y készül. A Long Range és a Performance változatokat ugyanazzal a bruttó 82 kWh-s akkupakkal gyártják, melyekhez az LG helyi gyára szállítja a 2170-es, hengeres formátumú, NCA kémiájú cellákat. A kínai belföldi piacon azonban elérhető az autó kis akkus, bruttó 60 kWh-s változata is, amely a CATL prizmatikus LFP aksiját használja. A kínai CnEVPost forrásai szerint egyébként az eladások aránya 70-30% volt 2021-ben, természetesen a kis akkus változat javára. Ezt 20%-kal olcsóbban lehet megkapni, cserébe pedig az egyik motorról, némi teljesítményről és 17% hatótávról kell lemondani. Az olcsóbb változat Európában eddig nem volt elérhető, de ez most változhat.

A kínai oldal ugyanis úgy tudja, hogy a BYD még ebben a hónapban elkezdi a saját fejlesztésű, Blade fantázianevű LFP akkujának a szállítását a Tesla berlini gyárába.

Ha hasonló lesz az akkuméret és az árazás is, akkor ez azt jelentheti, hogy a még szeptemberben érkezhet egy 460 kilométeres hatótávú Model Y az európai piacra, mégpedig 22-23 millió forint körüli áron.

A CnEVPost úgy tudja, a német gyárban augusztus végén, vagy szeptember elején gördülnek le az első kis akkus Teslák a gyártósorról. A kínai lap értesüléseihez csak annyit tennénk hozzá, hogy a Tesla általában igyekszik elkerülni a zavaró tényezőket a negyedév végi kiszállítási hajrában, ezért nem lepődnénk meg, ha a hivatalos elérhetőség október elejére, a negyedik negyedév kezdetére tolódna.

A Giga Berlinben jelenleg az autó Long Range és Performance változatai készülnek, mégpedig egyelőre kínai gyártású, import LG cellákkal. Ezeket a negyedik negyedév magasságában részben, vagy egészben helyi gyártású, új, 4680-as Tesla cellák válthatják fel. A gyártó kisebb hatótávú variánsai azonban az utóbbi években olcsóbb LFP cellákra álltak át, így logikusan hangzik a BYD szál ennek biztosítására.

Ahogy arról a napokban beszámoltunk, azt is csiripelik a madarak, hogy a Giga Sanghaj hamarosan egy új CATL akkupakkal gazdagodik, amelynek 72 kWh lesz a kapacitása. Kérdés, ez a kis akkus autók eddigi 60-as pakkját váltja-e, és ha igen, az mit jelent a fenti információk alapján hamarosan érkező új európai változat szempontjából.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.