Fontos bejelentés érkezett a Tesla kamionjával kapcsolatban

A Tesla Semi 2017-es bemutatásakor az autógyártó 2019-es kiszállításokat ígért, de azóta ez az időpont már többször csúszott.

Most mégis előbb érkezhet a villanykamion, mint gondoltuk.

Sorozatgyártás

A Tesla kamionjának első kísérleti példányait már évek óta nyúzza a vállalat Kalifornia és Nevada között, mivel azok besegítenek az autó- és az akkugyár közötti logisztikába. A negyedéves kiszállítási hajrá alkalmával arra is láttunk már példát, hogy a teherautó a prototípusok a személyautók célba juttatásában is segédkeztek a fremonti gyár környékén.

Kaliforniában már évek óta folyik a Tesla Semi közúti tesztelése (Forrás: CHP – Donner Pass – Facebook)

Idő közben az első pár előszériás példányt már megkapta a Pepsi is, sőt az üdítőital és snack gyártó egyik kaliforniai telephelyén még Megachargerek is épültek a kamionok töltéséhez.

A vállalat legutoljára 2023-ra módosította a sorozatgyártás várható kezdetét. Az okok leginkább a pandémiát követő ellátási lánc zavarok, közkeletű nevén a chiphiány, illetve az akkumulátor ellátás szűkös keresztmetszetében keresendőek. Hasonló okból csúszik az új Roadster és a Cybertruck is, mivel a gyártó a tömegmodellek gyártását priorizálta. Elon Musk többször is beszélt arról, hogy amíg nincs elég chip, vagy akkucella, addig gyakorlatilag a Model 3 és Y rovására lehetne csak új modelleket bevezetni, ennek pedig nincs sok értelme.

Most viszont, meglepetésre Musk azt közölte Twitteren, hogy a kamion gyártása még az idén megindul.  Tesla vezetője már korábban is beszélt róla, hogy bár az új 4680-as cellák gyártása lassabban fut fel, mint remélték, akkugyártó partnereik segítségével idén már nem lesz szűk keresztmetszet a hagyományos cellák mennyisége. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kamionba a 4680-asok, vagy esetleg a nagyobb mennyiségben elérhető 2170-esek kerülnek-e, de

a gyártás a 800 kilométeres hatótávú változattal indul.

Hogy ebben pontosan mekkora akku lesz, azt egyelőre nem árulták el, de Musk korábban 500 kWh körüli kapacitásra utalt. Az viszont nem tiszta, hogy ezt az 500, vagy a 800 kilométeres változatra értette.

Fontos különbség a Roadsterhez és a Cybertruckhoz képest, hogy a Semi gyártócsarnoka a korábbi hírek szerint már egy ideje készen áll, ezt a nevadai akkugyárral szomszédos telken húzták fel, egy eredetileg raktárnak gondolt épületben. Így valószínű a gyártás megkezdése ezen modell esetén sokkal rugalmasabb, hiszen a sportautóhoz először Fremontban, a pickuphoz pedig Austinban kell a gyártósoroknak helyet csinálni, illetve azokat telepíteni. A kamion előszériás gyártása, kis darabszámban, egyébként már tavaly év végén megindult.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.