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
auto
2024. 04. 26. péntek

Biztonságosabb lett a legnépszerűbb elektromos autó

elektromos autó

A Tesla Model Y-t eddig is a legbiztonságosabb autók között tartották számon, hiszen minden eddigi töréstesztjét magas pontszámokkal teljesítette.

A most bevezetésre kerülő újítást nem a Tesla alkalmazza először, de jelentősen csökkentheti a komoly sérülés kockázatát.

Rongybabák

Egy baleset során, ideális esetben, a biztonsági öv az erre tervezett ülésbe présel minket, az első és oldalsó, illetve térd légzsákok pedig tovább csökkentik a sérülés kockázatát.

Van azonban egy további kockázat, amelyre egyre nagyobb figyelmet fordítanak az autógyártók, ez pedig a sofőr és az utas testének, elsősorban fejeinek esetleges ütközése. Egy nagy erejű baleset során pedig a különböző testrészeink rongybabaként viselkednek a kabinban – teljesen mindegy mennyire vagyunk izmosak, fittek, nem fogjuk tudni megfékezni magunkat. Egy emberi fej akár öt kilót is nyomhat, így ha az utas és a sofőr feje összekoppan, az nagyon komoly sérüléshez, akár halálhoz is vezethet.

A kínai gyártású Model Y ezért most egy új, extra légzsákot kap a két első ülés közé, amely a sofőr támlájának jobb oldalából robban ki, hogy energiaelnyelő falat képezzen az utasa felé.

Az újításról a gyártó kínai leányvállalata a helyi Webio közösségi médián számolt be egy videó kíséretében, de valószínűsíthető, hogy az extra védelmet hamarosan az európai és amerikai gyártású autók is megkapják. Mivel a Model 3 és Model Y első ülései megegyeznek, az sem kizárt, hogy előbb-utóbb a szedán is fel lesz szerelve az új légzsákkal.

A Model Y-t is beküldték a legkeményebb töréstesztbe

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.