A Tesla Model Y-t eddig is a legbiztonságosabb autók között tartották számon, hiszen minden eddigi töréstesztjét magas pontszámokkal teljesítette. A most bevezetésre kerülő újítást nem a Tesla alkalmazza először, de jelentősen csökkentheti a komoly sérülés kockázatát. Rongybabák Egy baleset során, ideális esetben, a biztonsági öv az erre tervezett ülésbe présel minket, az első és oldalsó, illetve térd légzsákok pedig tovább csökkentik a sérülés kockázatát. Van azonban egy további kockázat, amelyre egyre nagyobb figyelmet fordítanak az autógyártók, ez pedig a sofőr és az utas testének, elsősorban fejeinek esetleges ütközése. Egy nagy erejű baleset során pedig a különböző testrészeink rongybabaként viselkednek a kabinban – teljesen mindegy mennyire vagyunk izmosak, fittek, nem fogjuk tudni megfékezni magunkat. Egy emberi fej akár öt kilót is nyomhat, így ha az utas és a sofőr feje összekoppan, az nagyon komoly sérüléshez, akár halálhoz is vezethet. A kínai gyártású Model Y ezért most egy új, extra légzsákot kap a két első ülés közé, amely a sofőr támlájának jobb oldalából robban ki, hogy energiaelnyelő falat képezzen az utasa felé. Az újításról a gyártó kínai leányvállalata a helyi Webio közösségi médián számolt be egy videó kíséretében, de valószínűsíthető, hogy az extra védelmet hamarosan az európai és amerikai gyártású autók is megkapják. Mivel a Model 3 és Model Y első ülései megegyeznek, az sem kizárt, hogy előbb-utóbb a szedán is fel lesz szerelve az új légzsákkal. A Model Y-t is beküldték a legkeményebb töréstesztbe Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!