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
auto
2024. 04. 23. kedd

11 hónapig élt a leggyorsabb széria villanyautó rekordja a Nürburgringen, amit tavaly szeptemberben állított be a Tesla Model S Plaid.

Akkor a Porschétől orozta el a címet az amerikai rivális, de most a németek visszavágtak.

2,229 másodperc

2021. szeptember 9-én, többszöri tesztelés és próbálkozások után, 7 perc 35,579 másodperces idővel a Tesla az új Plaid változattal szerezte meg a címet, amelyet hivatalosan is hitelesítettek és szerepel a pálya rekord eredményeinek listáján.

Most, kevesebb, mint egy évvel később a Porsche visszaszerezte a leggyorsabb szériagyártású villanyautó titulusát a Taycan Turbo S egy új, speciális változatával. A kocsi a 20,8 kilométeres távot 7 perc 33,35 másodperc alatt tette meg a távot ehhez pedig egy új fejlesztést használtak. A 13.377 eurós Performance kit az év végétől lesz elérhető és a jelenleg gyártott Taycanokba majd utólag kerül beépítésre, ha megrendelte a vásárló az extra csomagot.

A csomag tartalma egy új felni és gumiszett – utóbbit a Pirelli szállította és utcai használatra jóváhagyott versenygumiként emlegetik a P Zero Corsa nevű változatot. Az új hardverhez új szoftver is kell, a PDCC nevű megoldás a Porsche 4D Chassis-t váltja és valós időben elemzi ki az autó kasztnijának mozgását és mindent úgy állít be, hogy a lehető legjobb pályateljesítményt kapja a sofőr.

A rekord hivatalos, bár többen megjegyzik, hogy a német gyártó eléggé szabadosan értelmezi a szériautó fogalmát, mivel az új csomag még hónapokig nem kapható, és ha megjelenik is csak Németországban lesz elérhető. Az eredményt ezzel együtt hitelesítette a TÜV képviselője és felkerül a pálya hivatalos oldalára, tehát minden kétséget kizárólag érvényes.

Most az amerikai riválison a sor, hogy válaszoljon.

Megdöntötte a Porsche rekordját a Tesla

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.