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
auto

Újabb Volkswagen márka kér kínai segítséget

üzlet
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

Iparági pletykák után nemrég hivatalosan is megerősítették, hogy a Volkswagen az XPeng, az Audi pedig a SAIC segítségével próbálja visszaszerezni vezető pozícióját a kínai piacon.

Most egy harmadik márkájukról érkeztek hasonló hírek, méghozzá egy olyanról, amelyet itt Európában nem is ismerünk – legalábbis ebben a formában.

Új Jetta

Frissítés:  a Jetta típus történetét egy olvasónk visszajelzése alapján pontosítottuk.

A Volkswagen Jetta mint típusnév talán még ismerősen csenghet sokaknak, bár Európában már több mint 20 éve évek óta nem forgalmaznak ilyen néven autót. Az 1979-től gyártott típus eredetileg a Golf és a Passat közötti űrt volt hivatott kitölteni,  1999-től Bora néven futott Európában, de 2006 körül míg végül a hatodik generációból, ismét Jetta néven, még évi pár ezer darabot behoztak a mexikói gyárból Európába, mielőtt 2018-ban, utód nélkül megszűnt a márka hazai piacán. Ázsiában, Dél- és Észak-Amerikában viszont a Jetta (illetve egyes piacokon Bora) típusnév megmaradt, Amerikában például tavaly mutatták be a hetedik generáció ráncfelvarrását.

Az 1999-es Volkswagen Bora, azaz a Jetta negyedik generációja.

Kínában ennél is tovább mentek, ugyanis 2019-ben az FAW helyi autógyártóval kooperációban külön márka lett a Jettából, amely jelenleg három típust kínál. Az autógyártó most ezt a márkát kívánja megerősíteni azzal, hogy állítólag a Leap Motortól vásárolna elektromos platformot a kínálat frissítéséhez.

A Jetta márka Kínában.

Kínában már az eladások negyedét a tisztán elektromos autók teszik ki, a németek pedig nem állnak valami jól ezen a téren. A cél az lenne, hogy a Jetta megfizethető villanyautókat kínáljon. Hivatalos bejelentés még nincs, de állítólag a kínai sajtó kérdésére a helyiek megerősítették, hogy a kapcsolatfelvétel megtörtént a cégek között.

Részletek

Eközben kiderült pár részlet a Volkswagen-XPeng deal kapcsán – és egyelőre ezek némileg csalódást keltőek.

Pletykák szerint a németek első körben az XPengnél jóval nagyobb, sikeresebb villanyautó-gyártókat kerestek meg, így a Porschen keresztül próbálkoztak a BYD-nél is, a Nionál és a Li autónál is, de kosarat kaptak, ezért a második vonalba tartozó cégekre, az XPengre és a SAIC egy kisebb márkájára, az IM Motorra esett a választás.

A Volkswagen hivatalosan is bejelentette az Audi kínai üzletét

Ezzel együtt az XPeng új SEPA 2.0 platformja abszolút a technológia élvonalát képviselőnek tűnik, mi is többször foglalkoztunk már vele, a Volkswagen üzlet kapcsán pedig megjegyeztük, hogy a partner könnyen az élvonalba röpítheti vele a németek új modelljeit. A legfrissebb hírek azonban már arról szólnak, hogy az XPeng nem adja oda a legújabb fejlesztését, köszöni szépen, azt azért megtartja magának. A Volkswagennek 2026-ig két új modellt szállítanak majd a kínaiak a helyi piacra, ám ezek az előző generációs Edward platformra épülnek majd – ezt maga a konszern feje, Oliver Blume erősítette meg az Automotive News Europe információi szerint.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás