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
auto
2024. 10. 05. szombat
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

Bár a Stellantis csoport vezérigazgatója, Carlos Tavares, rendre azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy minden létező fórumon az elektromos átállás költségeiről és nehezen tartható idővonaláról beszél, azért szerencsére csak eladtak 3,3 millió autót és elkönyveltek mintegy 11 milliárd eurós adózott nyereséget a holland székhelyű autógyártónál az elmúlt hat hónapban.

Úgy tűnik, még megfizethető villanyautót is képesek lesznek gyártani.

A harmadik fecske

Arról már korábban írtunk, hogy a Tesla és a Volkswagen 10 millió forint körüli autókról szóló terveire válaszul a Stellantishoz tartozó Opel vezetője egy német interjúban elárulta, ők is hasonló projekttel készülnek. Ezek után talán már nem túl meglepő, hogy a kedvezőbb árú alapokra  a konszern más márkái is számítanak.

Most a Fiat jelentette be, hogy egy 25.000 euro alatti indulóárú autót terveznek az európai piacra – írja az Electrek a Bloomberg hírére hivatkozva.

Oliver Francois, az olasz márka vezérigazgatója arról beszélt a hírügynökségnek, hogy cége szeretne versenytársat állítani a Dacia Springnek valamint a BYD villanyautónak, és a szintén a konszernhez tartozó Citroën ë-C3 mintájára olcsó villanyautóval akar előállni. Az új modell a Fiat Panda által kitaposott formavilágot követheti, azaz egy crossover stílusjegyeket használó elektromos kisautót akarnak piacra dobni.

Bemutatkozott a Citroën ë-C3

Az ë-C3 már kapható Indiában, de az Európának szánt változatot október közepén mutatják be, és valamikor 2024-ben kezdődik meg a gyártása. A Fiat testvér nagyjából hat hónappal a francia kisautó után érkezhet a jelenlegi tervek szerint.

Részletkérdés

A hasonló bejelentések kapcsán mindig érdemes odafigyelni a részletekre – ám ezekből egyelőre elég sok ismeretlen.

Fontos leszögezni, hogy 25.000 euro alatt már eddig is voltak villanyautók, a Dacia Springen kívül, többek között, emlékezhetünk a Volkswagen e-UP!-ra, de volt idő, amikor a Renault Zoé is ebben az árszegmensben mozgott. Így önmagában ez nem újdonság.

A legújabb Fiat Panda Cross

A kérdés mindig az, hogy milyen hatótávot, műszaki tartalmat és felszereltséget kapunk ezért a pénzért, illetve képes-e az autót a gyártó nagy darabszámban és nyereségesen gyártani. A Volkswagen és a Tesla 2025-re ígért modelljei ezeken a területeken ígérnek újat, hiszen a várakozások szerint 400 kilométer körüli hatótávval, gyors töltéssel, élvezetes vezetést biztosító teljesítménnyel és nagy gyártási darabszámmal érkeznek majd, miközben a gyártónak is megéri majd a termék forgalmazása.

A Stellantis újdonságai kapcsán a Spring emlegetése egyelőre azt sejteti, hogy itt inkább 200-300 kilométer körüli hatótávra, szegényes felszereltségre és visszafogott teljesítményre kell számítanunk. Egyelőre az elektromos C3 indiai verziója is ezt a képet erősíti. Így az igazi kérdés nem az, hogy képes lesz-e a konszern ilyen autók gyártására, hiszen minden bizonnyal az lesz, hanem, hogy, ha a versenytársak betartják ígéreteiket, akkor 2025-ben versenyképes lesz-e ez a csomag a 25 ezer eurós árcédulájával.

Tízmilliós villanyautót akar az Opel vezetője

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.