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
auto

Megtagadta egy autó leszállítását a Nio

egyéb
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Már ki is volt fizetve, és az átadásra várt a NIO ES6 SUV, amikor a cégnél rájöttek, egy olyan blogger rendelte, akivel perben állnak.

Újabb per lett a vége.

Fityiszt kapott, nem autót

Gu Yubo kínai blogger május óta perben áll a Nio autógyártóval. A férfit azután perelte be 250 millió forintnyi jüanra a vállalat, hogy április óta több, szerintük hamis állításokat tartalmazó videóval támadta a céget.

Ez azonban nem zavarta a bloggert abban, hogy július 4-én rendeljen egyet az autógyártó új ES6-os típusából, és befizesse a 250 ezer forintnak megfelelő foglalót. A Nio kereskedésben állítólag ekkor még nem tudták, ki is sétált be az üzletbe, így a rendelés rendben ment, és alig egy héttel később, Gu be is fizette a 16,5 milliós vételár fennmaradó részét. A cég az autót július 15-én már át is akarta adni neki.

Ám amikor emberünk besétált a szalonba, már arról tájékoztatták, hogy a vállalat törölte a rendelését, és nem hajlandó eladni neki az autót. A cég a teljes vételárat, illetve a szerződésnek megfelelően a foglaló dupláját is visszatérítette, és ezzel lezártnak tekintette az ügyet.

Nio ES6

De a blogger nem hagyta annyiban, augusztus 4-én beperelte az autógyártót, és 50 millió forintnyi kártérítés mellett azt is követeli, hogy a cég 10 napon át kérjen bocsánatot tőle – hogy ez utóbbit pontosan hogyan képzeli, azt egyelőre nem tudjuk. A cég jogi képviselete szerint ők a törvényeknek megfelelően jártak el, és, bár mindig szívesen fogadják a kritikát, az alaptalan vádak ellen fel kívánnak lépni.

Az eset talán meglepő, de bizonyosan nem példátlan. Egy esetről mindenképp tudunk, mégpedig Amerikából, a Tesla háza tájáról. 2016-ban történt, hogy a Model X hivatalos bemutatójáról negatív kritikát fogalmazott meg az egyik előrendelő, egy bizonyos Stewart Alsop, aki egy „Kedves Elon Musk: szégyelld magad!” című nyílt levélben sorolta fel sérelmeit, miszerint a bemutató kezdete csúszott, szerinte túl sokat beszéltek az autó biztonságáról és hiába volt előrendelése, nem került sorra a tesztvezetéseknél. Musk állítólag személyesen töröltette a férfi előrendelését – ezt egyébként később nem erősítette meg, de nem is tagadta.

Lehet nem a legjobb példát követi a Nio.

Elkezdtek perelgetni a kínai autógyárak

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás