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
auto

Perre megy a Rivian és a Tesla

egyéb
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

Nem először vádol egy riválist a Tesla azzal, hogy olyan céllal csábította át munkatársait, hogy ellopja legújabb fejlesztéseit. Legutóbb, az XPeng esetében az Autopilot programkódja volt a kérdés, ám végül a felek peren kívül megállapodtak. Korábban pedig az Ubert vádolták a fejlesztések eltulajdonításával – ekkor a Tesla nyert, a jutalma pedig az Uber részvényeinek 4 százaléka lett.

Most a Riviannal kapcsolatban a 4680-as akkucellák állnak a középpontban.

Ebből per lesz

A Tesla még 2020 közepén vádolta meg a villany-pickup gyártót azzal, hogy dolgozói elcsábításával szeretné megszerezni a vállalat fejlesztéseit is – többek között a Supercharger csapat egyik tagja távozott a Rivianhoz, amely akkor saját töltőhálózat telepítését tervezte. Két év alatt összesen 70 ember váltott céget, a toborzás pedig Muskék szerint azért volt ennyire sikeres, mert a Rivian több HR alkalmazottat is átvett, akik magukkal vitték a cég fizetési adatait és alkalmazottainak listáját, így a rivális pontosan tudta kit mekkora ajánlattal tud átcsábítani. Ez képezi a per eredeti tárgyát.

2021 októberében azonban egy új kiegészítés viszont már arról szólt, hogy 14 hónappal az eredeti kereset után a Teslánál állítólag tetten értek pár a Rivianhoz tartó alkalmazottat, akik a cég következő generációs akkutechnológiájának műszaki dokumentációját készültek ellopni.

A Tesla nem csak a riválist, de volt alkalmazottait is beperelte, ők viszont azt kérték a bíróságtól, hogy egy előzetes döntés keretében, vegyék ki a perből a Tesla azon vádjait, amelyek a titoktartási szerződések megsértését rótták fel, illetve azokat, amelyek a számítógépes rendszer illegális használatát, a dokumentumok jogszerűtlen letöltését rótták fel. Előbbi kérdésben a Tesla, utóbbiban a volt alkalmazottak javára döntött a bíró.

Úgy néz ki ezúttal a felek nem kívánnak a színfalak mögött megegyezni, így amint a mostani előzetes döntés jogerőre emelkedik elkezdődhet a tényleges per a két autógyártó között.

Címlapkép: MKBHD, YouTube

Kérem a következőt: a Rivian is a Teslát választotta

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás