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
auto

Itt a Nissan új elektromos kisautója

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

A Nissan Micrából 42 éves története során több mint hatmillió példány talált gazdára, és ezzel a japán autógyártó egyik legsikeresebb modelljévé vált. A vállalat azonban 2023 elején kényszerpihenőre küldte a kisautót, hogy előkészítse a modell eddigi legnagyobb átalakulását. Ma délelőtt bemutatkozott a hatodik generáció, amely végleg szakít a belső égésű motorral, és már csak tisztán elektromos meghajtást kínál.

A Nissan európai dizájnközpontjában megálmodott új formavilága dinamikus, karakteres és fiatalos, a Nissan célja ugyanis egy új, fiatalabb közönség meghódítása, és az évek során a Micrára ragadt nagymamaautó-matrica lekapargatása. Az új Micra minden felszereltségi szinten 18 colos kerekekkel érkezik, a sötét kerékjárati ívburkolatok pedig tovább erősítik a jármű határozott kiállását. Az autó orr-részén ikonikus, kissé kiemelkedő fényszórók fogadják a vezetőt, amelyek különleges, animált fényjátékkal („welcome wink”) köszöntik és búcsúztatják a sofőrt. Hátul elegáns LED hátsó lámpák körkörös fénygyűrűkkel teszik teljessé a megjelenést.

„A hatodik generációs Micra tervezése során igyekeztünk megőrizni mindazokat az értékeket, amelyek eddig is népszerűvé tették – ugyanakkor új korszakot nyitunk az elektromos jövő felé. A dizájn merész és játékos, ugyanakkor stabil és karakteres kiállású. A különleges apró részletek pedig olyan felfedeznivalók, amelyeket a tulajdonosok szeretni fognak” – mondta Giovanny Arroba, a Nissan Design Europe alelnöke.

Az utastér az egyszerűség és visszafogott elegancia jegyében készült – olyan dizájnelemekkel, amelyek finoman utalnak a japán örökségre. Például a két első ülés közötti tárolórekeszben a Fuji-hegy domborulata is visszaköszön. A vezetőt egy háromküllős kormánykerék és egy 10,1 colos, testreszabható digitális műszeregység várja, míg a műszerfal közepén egy szintén 10,1 colos érintőképernyő található.

Kevesebb mint 4 méter hosszúságával és alig 1,8 méter szélességével a Micra továbbra is tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 2,54 méteres tengelytáv jobb helykihasználást, stabilabb útfekvést és agilisabb mozgást biztosít. A modell kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető, a csomagtér kapacitása pedig 326 liter.

Az Ampr Small platformra épített autót a Nissan kétféle konfigurációval fogja árulni. Az egyik változat 90 kW teljesítményű 225 Nm nyomatékkal és 1400 kilós tömeggel. Ebben 40 kWh akkumulátor tárolja az energiát, ami 308 kilométer hatótávra jó a WLTP szabvány szerint. A másik típus 110 kW-os, 245 Nm nyomatékú és 1524 kg tömegű. Ehhez 52 kWh akku jár 408 km hatótávval.

A kisebb akku 80 kW-tal, a nagyobb 100 kW-tal tölthető DC hálózaton, így 15%-ról 80%-ra fél óra alatt lehet feltölteni őket. Mindkét verzióban alapfelszereltség a hőszivattyú és az akkumulátor fűtési-hűtési rendszere. Mindemellett a modell V2L (Vehicle-to-Load) technológiával is rendelkezik, így külső elektromos eszközök töltésére is alkalmas.

Az új, hatodik generációs, teljesen elektromos Nissan Micra forgalmazása Európában még az idén megkezdődik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás