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 A Nissan Micrából 42 éves története során több mint hatmillió példány talált gazdára, és ezzel a japán autógyártó egyik legsikeresebb modelljévé vált. A vállalat azonban 2023 elején kényszerpihenőre küldte a kisautót, hogy előkészítse a modell eddigi legnagyobb átalakulását. Ma délelőtt bemutatkozott a hatodik generáció, amely végleg szakít a belső égésű motorral, és már csak tisztán elektromos meghajtást kínál. A Nissan európai dizájnközpontjában megálmodott új formavilága dinamikus, karakteres és fiatalos, a Nissan célja ugyanis egy új, fiatalabb közönség meghódítása, és az évek során a Micrára ragadt nagymamaautó-matrica lekapargatása. Az új Micra minden felszereltségi szinten 18 colos kerekekkel érkezik, a sötét kerékjárati ívburkolatok pedig tovább erősítik a jármű határozott kiállását. Az autó orr-részén ikonikus, kissé kiemelkedő fényszórók fogadják a vezetőt, amelyek különleges, animált fényjátékkal („welcome wink”) köszöntik és búcsúztatják a sofőrt. Hátul elegáns LED hátsó lámpák körkörös fénygyűrűkkel teszik teljessé a megjelenést. „A hatodik generációs Micra tervezése során igyekeztünk megőrizni mindazokat az értékeket, amelyek eddig is népszerűvé tették – ugyanakkor új korszakot nyitunk az elektromos jövő felé. A dizájn merész és játékos, ugyanakkor stabil és karakteres kiállású. A különleges apró részletek pedig olyan felfedeznivalók, amelyeket a tulajdonosok szeretni fognak” – mondta Giovanny Arroba, a Nissan Design Europe alelnöke. Az utastér az egyszerűség és visszafogott elegancia jegyében készült – olyan dizájnelemekkel, amelyek finoman utalnak a japán örökségre. Például a két első ülés közötti tárolórekeszben a Fuji-hegy domborulata is visszaköszön. A vezetőt egy háromküllős kormánykerék és egy 10,1 colos, testreszabható digitális műszeregység várja, míg a műszerfal közepén egy szintén 10,1 colos érintőképernyő található. Kevesebb mint 4 méter hosszúságával és alig 1,8 méter szélességével a Micra továbbra is tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 2,54 méteres tengelytáv jobb helykihasználást, stabilabb útfekvést és agilisabb mozgást biztosít. A modell kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető, a csomagtér kapacitása pedig 326 liter. Az Ampr Small platformra épített autót a Nissan kétféle konfigurációval fogja árulni. Az egyik változat 90 kW teljesítményű 225 Nm nyomatékkal és 1400 kilós tömeggel. Ebben 40 kWh akkumulátor tárolja az energiát, ami 308 kilométer hatótávra jó a WLTP szabvány szerint. A másik típus 110 kW-os, 245 Nm nyomatékú és 1524 kg tömegű. Ehhez 52 kWh akku jár 408 km hatótávval. A kisebb akku 80 kW-tal, a nagyobb 100 kW-tal tölthető DC hálózaton, így 15%-ról 80%-ra fél óra alatt lehet feltölteni őket. Mindkét verzióban alapfelszereltség a hőszivattyú és az akkumulátor fűtési-hűtési rendszere. Mindemellett a modell V2L (Vehicle-to-Load) technológiával is rendelkezik, így külső elektromos eszközök töltésére is alkalmas. Az új, hatodik generációs, teljesen elektromos Nissan Micra forgalmazása Európában még az idén megkezdődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!