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 Az Európai Unió büntetővámjait két módon lehet kikerülni. Az egyik, ha valaki az Unióin belül gyárt. A másik, ha olyan harmadik országban, amelyre nem szabtak ki kiegészítő vámtételeket. A BYD úgy tűnik kombinálja a két stratégiát. Átmeneti? A BYD-ről sokan valószínűleg úgy gondolják, hogy csak Kínában vannak jelenleg gyárai, de ez nem igaz. A vállalat már egy ideje rendelkezik üzemekkel Dél-Amerikában és Ázsia más országaiban is, miközben jelenleg Törökországban és hazánkban épít gyárat. A cég egyik Kínán kívüli üzeme Thaiföldön van, amely az olcsó(bb) munkaerő mellett azzal az előnnyel is rendelkezik, hogy az EU nem szabott ki rá büntetővámokat. Ezt kihasználva most a BYD megkezdte egyik legolcsóbb villanyautója, a Dolphin exportját Tahiföldről az EU-ba – írja a Car News China. A Dolphin az olcsóbb árkategóriában versenyzik, így itt különösen rosszul érinti a céget a 27 százalékos Uniós vám a kínai gyártásra, hiszen nincs vastag marzs, mint egy prémium autó esetében és a vásárlók is árérzékenyebbek. Eddig azt gondoltuk, hogy erre a problémára az új szegedi gyár a megoldás, hiszen az év végén elvileg megkezdik a termelést hazánkban és a Dolphin az előzetesen bejelentett négy helyben gyártott típus egyike. Idén már nem indul el a BYD szegedi gyára és csökkenhetnek a tervezett darabszámok is Most viszont a BYD több mint 900 Dolphint indított útnak thaiföldi üzeméből az Unióba, miközben nemrég olyan hírek érkeztek, hogy a cég visszavesz az eredeti szegedi tervekből és csak később, illetve kevesebb autó készül majd ott. Ezeket a sajtóértesüléseket a vállalat – legalábbis részben – cáfolta. Az új stratégia egyébként nem kizárt, hogy csak átmeneti megoldás. Egy új gyár felpörgetése nem pár napos feladat, a termelés sokszor csak 6-12 hónap alatt éri el a célként kitűzött szintet. Így egyáltalán nem kizárt, hogy nem a szegedi tervek, az ott gyártott típusok átgondolásáról van szó, csak a következő ~12 hónap áthidaló megoldását látjuk. A thaiföldi üzemben egyébként CDK rendszerben készül a Dolphin, ami azt jelenti, hogy a Kínában összeszerelt fődarabok végszerelést végzi csak a gyár. Így ez még alkalmasabbnak tűnik egy átmeneti megoldásra, hiszen nem igényli egy olyan komplex gyártósor telepítését, vagy kapacitásának olyan szintű bővítését, amely aztán féleségessé válna Szeged indulásával. Villanyautó teszt: BYD Dolphin 60 kWh Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!