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
auto

Kidobta a LiDAR-t a Volvo az autóiból, csődbe mehet a Luminar

üzlet

Kikerül a LiDAR szenzor a Volvo autóiból, ami igen érzékenyen érinti a vállalat beszállítóját, a Luminart.

A floridai cég közel lehet az út végéhez.

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

A legrosszabbkor

A Volvo pár éve még annyira hitt a Luminarban, hogy invesztált is a cégbe, majd annak LiDAR szenzorai bekerültek az ES90 és EX90 zászlóshajókba.

Ez a bevezetés egyébként nem volt zökkenőmentes, mint kiderült, a floridai cég lézeres érzékelői egy olyan, magasabb, 1550 nm-es hullámhosszon üzemelnek, amely jobban működik esős, párás időben, ám halálos veszélyt jelent a digitális fényképezőgépek, kamerák, telefonok képérzékelői számára. Magyar és külföldi sajtóeseményeken is jártak úgy újságírók és influenszerek, hogy az autót fotózva pillanatok alatt tönkrement a készülékük.

Valószínűleg mégsem ez, hanem a Luminar egyéb problémái tettek be a korábban virágzó együttműködésnek.

Mint a TechCrunch írja, a floridai cég már tavaly kénytelen volt elküldeni munkatársai negyedét, aztán idén májusban ismét bajba került, amikor alapító CEO-ja Austin Russell etikai vétségek miatt kénytelen volt távozni a cégtől. A vállalat az utóbbi hónapokban több hitelét sem tudta már fizetni és figyelmeztette befektetőit a csődveszélyre.

A Volvo most október végén egy tőzsdei beadványban fedte fel, hogy felbontja a szerződését a Luminarral és kikerülnek a LiDAR szenzorok a két nagyautójából. Újságírói kérdésekre válaszul a Volvo úgy fogalmazott, hogy autói LiDAR szenzorokkal és azok nélkül is kiemelkedő biztonságot nyújtanak.

A svéd autógyártó azért döntött így, mert a Luminar állítólag nem teljesítette feléjük a kötelezettségeit, ezért csökkenteni akarták a problémás beszállító által jelentett kockázatokat.

A Volvo döntése azóta már tovább is gyűrűzött, ugyanis a Luminart emiatt egy saját beszállítója is szerződésszegéssel vádolja. A floridai cég pedig tetemes követeléssel jelentkezett a Volvo felé, mondván a svédek felrúgták a szerződést és tartoznak nekik.

Villámteszt: Volvo EX90 Twin Motor Performance

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás