Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Kikerül a LiDAR szenzor a Volvo autóiból, ami igen érzékenyen érinti a vállalat beszállítóját, a Luminart. A floridai cég közel lehet az út végéhez.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly92b2x0aWUuZXUvYmxhY2tmcmlkYXkvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQmdXRtX2NhbXBhaWduPWJhbm5lciIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly92b2x0aWUuZXUvYmxhY2tmcmlkYXkvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQmdXRtX2NhbXBhaWduPWJhbm5lcicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvdm9sdGllLWJsYWNrLWZyaWRheS1jdXRvdXQtMTIwMHgxNjAwLTEuanBlZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEvdm9sdGllLWJsYWNrLWZyaWRheS1jdXRvdXQtMTIwMHgxNjAwLTEuanBlZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ A legrosszabbkor A Volvo pár éve még annyira hitt a Luminarban, hogy invesztált is a cégbe, majd annak LiDAR szenzorai bekerültek az ES90 és EX90 zászlóshajókba. Ez a bevezetés egyébként nem volt zökkenőmentes, mint kiderült, a floridai cég lézeres érzékelői egy olyan, magasabb, 1550 nm-es hullámhosszon üzemelnek, amely jobban működik esős, párás időben, ám halálos veszélyt jelent a digitális fényképezőgépek, kamerák, telefonok képérzékelői számára. Magyar és külföldi sajtóeseményeken is jártak úgy újságírók és influenszerek, hogy az autót fotózva pillanatok alatt tönkrement a készülékük. Valószínűleg mégsem ez, hanem a Luminar egyéb problémái tettek be a korábban virágzó együttműködésnek. Mint a TechCrunch írja, a floridai cég már tavaly kénytelen volt elküldeni munkatársai negyedét, aztán idén májusban ismét bajba került, amikor alapító CEO-ja Austin Russell etikai vétségek miatt kénytelen volt távozni a cégtől. A vállalat az utóbbi hónapokban több hitelét sem tudta már fizetni és figyelmeztette befektetőit a csődveszélyre. A Volvo most október végén egy tőzsdei beadványban fedte fel, hogy felbontja a szerződését a Luminarral és kikerülnek a LiDAR szenzorok a két nagyautójából. Újságírói kérdésekre válaszul a Volvo úgy fogalmazott, hogy autói LiDAR szenzorokkal és azok nélkül is kiemelkedő biztonságot nyújtanak. A svéd autógyártó azért döntött így, mert a Luminar állítólag nem teljesítette feléjük a kötelezettségeit, ezért csökkenteni akarták a problémás beszállító által jelentett kockázatokat. A Volvo döntése azóta már tovább is gyűrűzött, ugyanis a Luminart emiatt egy saját beszállítója is szerződésszegéssel vádolja. A floridai cég pedig tetemes követeléssel jelentkezett a Volvo felé, mondván a svédek felrúgták a szerződést és tartoznak nekik. Villámteszt: Volvo EX90 Twin Motor Performance Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó