Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Megszületett az Európai Bizottság hivatalos terve a 2035-ös kibocsátási normák korábban elfogadott szabályozásának módosításáról. Jövőre csúszik a szavazás. 90% A korábban elfogadott jogszabállyal ellentétben nem 100, hanem csak 90 százalékkal kell csökkenteni az autógyártók személyautó- és kisáruszállító-flottáinak kibocsátását 2035-től – áll az Európai Bizottság most bemutatott friss tervezetében. A viszonyítási alap továbbra is a 2021-es év és a célérték a flotta, azaz az adott autógyártó által a naptári évben értékesített autók átlaga. Ez lehetővé teszi, hogy 2035 után is gyártásban maradhatnak a belső égésű motorok és a fennmaradó 10 százalékot az e-üzemanyagok és bioüzemanyagok mellett az Európai Unióban alacsony szén-dioxid-kibocsátással gyártott acél felhasználásával is lehet kompenzálni. A Bizottság enyhítené a 2030-as köztes előírásokat is, a korábban meghatározott célértékeket elég a 2030-2032 közötti időszak átlagában teljesíteni. A kisáruszállítók további könnyítést kapnak, 2030-ra a korábbi 50 helyett elég, ha csak 40 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátásuk. A megfizethető, elektromos, az Unióban gyártott kisautók kapcsán bezárólag úgynevezett szuperkrediteket vezetnének be, amely magasabb értékben kompenzálná az adott gyártó szennyező járműveinek szén-dioxid-kibocsátását, így az ilyen modellek értékesítésére ösztönözné vállalatokat. Bevezetik tovább a Kisméretű Megfizethető Autó kategóriát, amely a 4,2 méternél rövidebb autókra lesz alkalmazható. Ez lehetővé teszi olyan helyi ösztönzők kidolgozását, amelyek kifejezetten ezeket a járműveket célozzák meg. A cégautók kapcsán az egyes tagországok kezébe kerül a döntés arról, hogy milyen arányt írnak elő az alacsony és zéró kibocsátású modellek kapcsán. Az állami támogatásokat az alacsony kibocsátáshoz és az Uniós gyártáshoz kötnék. Akkugyártás és moratórium Az európai akkugyártás kiépítéséhez létrehoznak egy 1,5 milliárd eurós keretet, amely kamatmentes kölcsönnel segíti a cellagyártás kiépítését. További 300 millió eurót szánnak egyéb ösztönzőkre, amelyek az akkugyártás helyi ellátási láncának kiépítését segítik majd elő. A Bizottság az adminisztratív terhek csökkentésével is segíteni kívánja az autóipart, amitől évi 706 millió eurós megtakarítást remélnek. Ennek része, hogy csökkentik a következő évekre tervezett új szabályok és előírások számát és észszerűsítik az új személyautók és furgonok tesztelését is. Mielőtt életbe lépnek a módosítások, a tervezett változásokat meg kell szavaznia az Európai Parlamentnek is. Erre 2026-ban kerülhet sor. Két forgatókönyv szivárog a 2035-ös szabályok módosításáról Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!