PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Igazából a cím önmagában ma már nem tartalmaz új információt, de az ördög, mint mindig, most is a részletekben bújik meg. Azt már az autó bemutatása után elmondta Elon Musk, hogy a Tesla Model 3 nem élvezi majd a Tesla nagylelkű, élettartamon keresztül elérhető ingyenes Supercharger töltési lehetőségét. A 35 ezer dollár körülre belőtt alapárba ez már érthető módon nem fér bele, hiszen a nagyobb modellek árában is ez egy komolyabb (3000 dollár) tétel, még akkor is, ha ma a legtöbb modellnél ezt nem bontják külön. A vételárba beépített összeggel az autós lényegében előre megváltja az autó hasznos élettartama alatt a Superchargereknél elhasznált áram árát, illetve némi hozzájárulást fizet az infrastruktúra kiépítésének és működtetésének költségeire. Tesla modellek: a legkisebbnél már nem lesz ingyenes a töltés a Superchargernél (forrás: teslamotors.com) A Musk bejelentését eddig sokan úgy értelmezték, hogy a korai Model S-ekhez hasonlóan a Supercharger használatot extraként, külön díj ellenében lehet majd megváltani. Aki többnyire helyben használja az autóját, vagy olyan helyen lakik, ahol nincs a környéken Supercharger, annak nem kell kifizetni a borsos hozzájárulást, aki pedig gyakran utazik Superchargerekkel teletűzdelt útvonalak mentén, annak nyilván hosszú távon kifizetődő lehetne a Supercharger lehetőség megváltása. Úgy tűnik azonban, hogy a Tesla nem ebben a formában tervezi a Model 3-asok számára elérhetővé tenni a saját villámtöltő hálózatát. Bár az eredeti bejelentésnél többet a Tesla azóta sem árult el arról, hogy milyen konstrukcióban lehet majd a Superchargereken tölteni a Tesla Model 3-akat, szemfüles felhasználók találtak már utalást a Tesla által preferáltnak tűnő megoldásra a MyTesla oldalakon. Supercharger fizetési lehetőség a Tesla Model 3 oldalán (forrás: ismeretlen Tesla felhasználó) A site egyik oldalán feltűnt egy egyelőre semmire nem használható hitelkártyás fizetési lehetőség, aminek a HTML kódjából egyértelműen kiderül, hogy az a Supercharger hálózathoz készül. Mivel a Model S és Model X esetén ez a szolgáltatás ingyenes (és a kód egyébként is a Model 3 oldalán jelent meg), a weboldalt valószínűleg már a Model 3 megjelenésére készítik elő. Fizetés kWh alapján (forrás: ismeretlen Tesla felhasználó) A kód további vizsgálatából arra is fény derült, hogy a rendszer kWh egységekben számol majd, tehát áramfogyasztásra lehet majd kifizetni. Hogy ez előre feltöltős vagy alkalmanként külön fizetős megoldás lesz-e az ebből még nem derül ki, de hogy a Tesla fogyasztás alapú elszámolásra készül, az nagyon valószínű. Természetesen ez önmagában még nem zárja ki az ingyenes töltés egyösszegű megváltásának lehetőségét, de nagyon csökkenti annak az opciónak a valószínűségét. Vajon így is átveszik majd az autóikat azok, akik befizették az előleget a Tesla jövőre érkező középkategóriás villanyautójára? Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!