Az Aston Martin is fontolgat egy Tesla Roadster riválist
Izgalmasan indulhat a következő évtized a fényűző elektromos sportautók szerelmeseinek, hiszen az új Tesla Roadster bemutatója után egyre több autógyártó jelenti be, hogy belevág egy villanymotoros sportkocsi építésébe. Elon Musk ugyan borzasztóan magasra tette a lécet, a lehetséges vetélytársak sokan vannak: a Porsche Mission-E modellje, a Fisker EMotion, a Lamborghini Terzo Millennio mind olyan villanyautók, melyek a Tesla legújabb csodaautójával kívánnak versenybe szállni, és akkor még nem volt szó a Dyson, vagy a Ferrari terveiről. Ha valakinek a James Bond filmek hatására az Aston Martin lenne a kedvenc luxusautó márkája, az is feszülten figyelheti majd a 2020 után kiéleződő vetélkedést a gyorsabbnál gyorsabb, és szebbnél szebb járgányok között, ugyanis a brit gyártó is fontolgat egy új autót kifejezetten a Tesla Roadster ellen, tisztán elektromos meghajtással.

Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója nemrég az AutoExpressnek adott interjújában beszélt arról, hogy tervben van egy pehelykönnyű sportkocsi elkészítése, mely teljesítményben maga alá taszítaná a jelenleg a legjobban gyorsuló autóként emlegetett Tesla Roadster 2-t. Az autó, amennyiben valóban elindul a megvalósulás felé, a Vantage típusnál kisebb, de gyorsabb, és drágább is lesz. Az igazgató szerint az elektromos autózás három fő komponense az akkumulátor kémiáján kívül – a súly, az aerodinamika, és a gördülési ellenállás -, mind olyan faktorok, melyhez egy sportautókat építő vállalat – így például az Aston Martin is – sokkal jobban ért, mint más gyártók. „Ez előnyhöz juttat minket az olyan márkákkal szemben, akik csak nagyokat állítanak, mint például a Tesla a könnyű Roadsterével. Azt hiszem mi viszonylag könnyen meg tudnánk azt valósítani.”

A tisztán elektromos Aston Martin roadster vélhetően ugyanarra az alumínium padlólemezre épülne, mint amit a DB11 vagy a Vantage esetében is használt a gyártó, hiszen ez az elektromos hajtáslánc elszállásolását is lehetővé teszi, és így a költségek is alacsonyabbak lennének, mint egy új platform bevonásával. Andy Palmer azt is előrevetítette, hogy a jövőben érkező elektromos modellek különböző teljesítményű akkumulátorokkal is kaphatóak lesznek, hogy a vásárló eldönthesse, mekkora hatótávra van tényleg szüksége. „A mi vásárlóink esetében a különbséget nem feltétlenül az ár jelenti, hanem inkább a súly, amennyit hajlandóak magukkal cipelni.”

A brit luxusautó-gyártó Tesla-rivális modellje a következő évtized elején érkezhet, ha tényleg a gyártás mellett dönt az Aston Martin. Ebben pedig joggal bízhatunk, ugyanis nem ez az első eset, hogy Andy Palmer szerint az ő autói többet tudnak nyújtani, mint Elon Musk járművei. Az Aston Martin legelső elektromos autója, a RapidE jövőre kerülhet piacra, és a vezérigazgató szerint nem érdemes a Tesla Model S riválisaként emlegetni, annál ugyanis egy sokkal magasabb luxuskategóriában helyezkedik el. A RapidE viszont tényleg csak a legnagyobb rajongóknak lesz elérhető, ugyanis 155 darab készül belőle.
