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
auto
2024. 04. 20. szombat

Már több mint két év telt el, mióta az Aston Martin bemutatta legelső elektromos autójának koncepcióját, ám a 2019-ben gyártásba kerülő autóról még mindig nem tudunk szinte semmi konkrétat. Minden bizonnyal az autó hozni fogja a márkától elvárt teljesítményt, már csak azért is, mert a gyártó a Formula 1-ből is ismert Williams Advanced Engineering csapatával közösen fejleszti a sportkocsit, mely az elképzelések szerint hasonló erőt lesz képes kisajtolni magából, mint a V-12 Rapide modell. De amennyire magáénak tudhatja majd a sportszegmenst, annyira lesz neves képviselője is a kocsi az elektromos luxusautók prémium csoportjának.

Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója fontosnak tartja tisztázni, hogy ellentétben sok másik gyártóval, a brit luxusmárka nem egy újabb Tesla riválist akar a piacra dobni.

„Számomra a Tesla egy nagyon hiteles versenytárs a prémium piacon, a Daimler, a BMW, az Audi, és a többiek számára. De a luxuspiacnak nem azon a felsőbb részén helyezkedik el, ahol mi vagyunk. Ő nem a mi ellenfelünk.”

Szerinte a legtöbb vásárló, aki Model S-t vesz magának, tele van pénzzel, azonban nincs lehetősége választani, többet kapni. Az elektromos Aston Martin, azaz a RapidE azok számára készül, akik a Tesla felett keresnek valamit. Továbbá a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az autó teljesítménye nem fog kárt szenvedni az elektromosítás miatt, s pont annyira lesz megbízható a versenypályán, amennyire a hagyományos meghajtású testvére.

A RapidE modellből mindössze 155 darab készül, így valóban csak a legtehetősebb Aston Martin rajongók élvezhetik azt a luxust, amit állítólag a Model S-től nem kaphatnak meg. Hogy valójában mit tud nyújtani a britek villanyautója, remélhetőleg legkésőbb 2019-ben kiderül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.