KITÖLTÖTTED MÁR?

Segíts, hogy még jobb tartalmat készíthessünk!

Így fogják hívni a Volkswagen következő villanyautóit

Régóta ismeretes, hogy a Volkswagen egy kifejezetten elektromos autók gyártására tervezett platformra épít villanyautókat, melyek az I.D. jelzést viselő sorozatban kapnak majd helyet. Eddig mindössze három autó kilétről van információnk, melyek közül legelőször az I.D. hatchback fog a piacra kerülni, várhatóan 2019-ben. Ezután érkezik még egy crossover, mely az I.D. Crozz nevet kapta, majd jöhet a legendás kisbusz elektromos változata, az I.D. Buzz. Képeket és teljesítményadatokat mindössze ezen autókhoz kaptunk, azonban a Volkswagen nem bízta a véletlenre a dolgot, így már most több nevet is levédetett, bizonyítva, hogy a széria háromnál jóval több tagból fog állni.

Még tavaly szivárgott ki egy slide a gyártó egyik előadásából, melyen látható, hogy melyik modell mikor érkezik, és mely piacokon lesz elérhető, továbbá két olyan típus is szerepel a sorban, melyről korábban nem tudtunk. A képről kiderül, hogy a legelső I.D. kizárólag Európába érkezik, míg az I.D. Crozz a mi kontinensünk mellett Kínában is megvásárolható lesz. Az crossover után azonban érkezik két modell, melynek nyoma sem lesz Európában, kizárólag Az Egyesült Államok és Kína lakói férhetnek majd hozzá. Egyikük, az I.D. Lounge, a híresztelések szerint egy SUV lesz, másikuk, az I.D. AREOe névre keresztelt kocsi pedig egy szedán. A sort 2022-ben az I.D. Buzz zárja. Legalábbis a slide-on, ugyanis szeptemberben a Volkswagen jelentkezett az I.D. Streetmate név eltulajdonítására is, ami jelölhet vagy egy teljesen új autót az előbbiek mellett, vagy valamelyik kocsi nevét változtatja meg a gyártó. Most újabb két típusjelzést szeretne a VW magáénak tudni, mégpedig az I.D. Cruiser-t és az I.D. Freeler-t. Ezekről egyelőre nem lehet tudni, hogy mely piacokra és mikor érkeznének, és hogy egyáltalán milyen szegmensbe törnének be. A Volkswagen villanyautói a MEB padlólemezre épülnek majd, ami azt jelenti, hogy körülbelül 600 kilométeres névleges hatótávot tudhatunk be nekik.

Forrás: InsideEVs

Mindez persze nem jelenti azt, hogy ilyen sok elektromos autóval fog elárasztani minket a Volkswagen, vagy legalábbis nem egyhamar, és az is kétséges, hogy az autók eljutnak-e a gyártásig, vagy csak koncepciók maradnak. Mindenesetre a gyártó mostanában igencsak aktív, ami a médiában való szereplést illeti az e-mobility stratégiájával kapcsolatban: nemrég egy új részleg elindítását jelentette be a villanyautók számára, a Porsche munkatársainak pedig a jövő elektromos szuperautóinak alapját adó padlólemez elkészítését adta ki feladatul.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.