Megerősítette a decemberben megjelent hírt a Volvo vezérigazgatója, az XC90-es divatterepjáró harmadik generációja egy tisztán elektromos változatot is magával hoz 2022-es megjelenésekor. Håkan Samuelsson azt is hozzátette, hogy a vezetőség felismerte az igényt egy másik kis méretű prémium gépkocsira, így a 40-es számot a későbbiekben más kialakítású modellek is felvehetik, akár egy közvetlen utóda is készülhet a tavaly elbúcsúztatott V40-es ferdehátúnak. Ezek elektromosításáról nem beszélt az igazgató, ám előbb-utóbb biztosan sor kerül rá, ugyanis a Volvo nem híve a dedikált villanyautók fejlesztésének – ezt a szerepet a Polestar tölti be helyette, míg a Volvo inkább a meglévő hagyományos palettájának villamosítására fókuszál. 2020-ban számos másik elektromos autó mellett az XC40 Recharge is megjelenik (tegnap óta rendelhető is néhány piacon), az ígéretek szerint pedig minden évben új villanyautót dob piacra a svéd gyártó, azaz 2021-re még tartogat valami meglepetést, nagy valószínűséggel a nulla kibocsátású XC60-at.

Volvo XC90
A múlt hónapban napvilágot látott információk a gyártás helyszínét illetően is igaznak bizonyultak: a következő generációs XC90 termelése a svédországi létesítményből az USA Dél-Karolina államába kerül, ahol egy 600 millió dolláros bővítés teszi lehetővé az összeszerelését. Az itteni autógyár mellett lát hozzá egy új akkumulátorgyár építéséhez a Volvo, ami a villanyos változathoz szükséges akkucsomagokat fogja biztosítani.
A Volvo korábban elárulta, hogy a megújított SPA padlólemezre épülő jövőbeni modelleket – köztük az új XC90-et is – magas fokú önállóság jellemzi majd az autópályás vezetés során, így a hardver lehetővé teszi azt is, hogy kezünket és szemünket levegyük a kormányról és az útról, a kérdés csupán az lesz, hogy a szabályozás ezt megengedi-e.