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 A múlt heti dupla világpremier után egy újabb sajtótájékoztatóval folytatódott a Renault Group online eWays rendezvénysorozata ma délelőtt, melyben a vállalatcsoport igazgatói foglalták össze a legfontosabb tudnivalókat a már elérhető, illetve a közeljövőben megjelenő elektromosított termékeikkel kapcsolatban. A Párizs külvárosában található, a francia légi közlekedés szempontjából történelmi jelentőségű Hangar Y-ból tudósított esemény öt fő téma köré épült: szó esett a Renault vadonatúj tanulmányáról, az Mégane eVisionről, a szintén a Renault emblémáját viselő Arkana hibridről, az ezeket hajtó technológiákról, azaz a CMF-EV padlólemezről, valamint az E-Tech Hybrid motorról, és természetesen a Dacia legelső villanyautója sem maradhatott ki a buliból. A Dacia Spring alighanem a legjobban várt tisztán elektromos modell jelenleg a piacon, a gyártó elmondása szerint vételára minden más villanyautóénál alacsonyabb lesz. A bemutató óta konkrétumokat is tudunk: azok, akik a leggyorsabban kifizették a százezer forintos foglalót, és hozzáférhetnek a 2,5 millió forint összegű állami támogatáshoz, 3 990 000 forint ellenében hazavihetik a kompakt crossovert. A Spring bevezetésére a harmadik forradalomként tekint a Dacia saját történetében, a vállalat arculatát leginkább meghatározó Logan és Duster modellek után a villanyautó a helyi kibocsátásmentes közlekedést hivatott mindenki számára biztosítani. Bemutatkozott az olcsó elektromos Dacia Magyarországon ez idáig 100 példány előjegyzését tette lehetővé a román márka, de a kereskedések folytatták a regisztrációk felvételét arra az esetre, ha valaki végül nem élne a rendelés lehetőségével. Ez az erősen limitált kvóta felveti a kérdést, hogy a Spring kizárólag az ára alapján lesz bárki számára elérhető, vagy ehhez kellően nagy gyártási volumen is társul, hiába olcsó ugyanis az autó, ha nem lehet kapni. Sajnos erre a kérdésre nem kaptunk választ a tájékoztató Q&A szekciójában sem, pedig bizonyára sokakat nem hagy nyugodni. Abban egyelőre nem érdemes reménykedni, hogy a Spring mellé újabb elektromos Dacia modellek érkezzenek mostanában. Az erre vonatkozó kérdésre a gyártó marketingigazgatója azt felelte, hogy egyelőre ezt kell ünnepelni, korai még későbbi termékekről beszélni. Hozzátette, hogy a Renault 2022-ig minden új modelljéhez kínál valamilyen mértékben elektromosított változatot, ez a Daciára is kiterjedhet, a tisztán elektromos hajtáslánc beépítésének lehetőségeit pedig fontolgatják. Eredetileg a Spring sem Európába készült, a Csoport a Kínában forgalmazott Renault City K-ZE kompaktját címkézte át. A fő különbség a kínai és az európai verziók között a csatlakozó típusa, a biztonsági funkciók, valamint a konnektivitási lehetőségek – Európába magasabb szintű felszereltséget kapnak a vásárlók. A Dacia Spring három különböző változatban, három célközönségnek készül: elsőként a Zity car-sharing szolgáltatás ügyfelei próbálhatják ki az autót Madridban és Párizsban a jövő év tavaszától. Magáncélra kicsit később válik elérhetővé a jármű, de állítólag 2021 őszén mind a normál verzió, mind a haszongépjármű kialakítás kiszállítása megkezdődik, minden piacon egyszerre. A villanyautót egyébként négy felnőtt kényelmes utazására tervezték, nincs tervben ötüléses változat piacra dobása. Röviden már bemutattuk a Spring Cargo Electric típust, mely a hátsó üléssort és a 300 literes csomagteret egy 800 literes raktérre váltja. A hajtáslánc közös, a 33 kW-os villanymotorba 28,6 kWh akkumulátor táplálja az energiát. Teli akkumulátorral mintegy 225 kilométer a kombinált WLTP hatótávolság. A mostani sajtótájékoztatón a Mégane eVision egy kissé a háttérbe szorult, de ez betudható annak, hogy jelenlegi formájában nem lehet majd megvásárolni az elektromos ferdehátút. Némi módosítás után viszont igen, a Renault szerint nagyjából 80-90%-ban így marad a külső (ez kicsivel kevesebb, mint amit korábban mondtak a cégnél), de azért tényleg látszik az autón, hogy még nem nőtt ki teljesen a koncepció korszakából. Sokakat meglepett, hogy a Renault vadonatúj, a Mitsubishivel és a Nissannal alkotott szövetség közös CMF-EV padlólemezére épített villanyautója a Mégane nevet viseli, a gyártó ezzel a 7 millió darabszámban eladott, többféle karosszéria-kialakításban forgalmazott ikonjának nevét akarta továbbvinni. Azt nem tudni, hogy a végleges változat is Mégane néven kerül-e majd a kereskedésekbe. A megvásárolható formáról a jövő évben rántják le a leplet a franciák, a kiszállítás viszont még odébb van, 2022-nél előbb nem kerül rá sor. Így alakul a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség jövője A tanulmány alatt dolgozó CMF-EV egy moduláris padlólemez, azaz dimenziói módosíthatók annak érdekében, hogy különböző szegmens járművei alá beépíthető legyen. Ezt találjuk a Nissan Ariya alatt is, így természetesen a két villanyautó számos alkatrészen és specifikáción osztozik, többek között a 160 kW-os villanymotoron, valamint a maximálisan 22 kW AC, 130 kW DC töltési teljesítményen. A Renault egy különleges akkucsomagot fejlesztett autójához, állítólag nincs még egy ennyire vékony akkupakk a piacon, mint ami a Mégane eVision energiáját tárolja. Ez abból a szempontból előnyös, hogy az üléseket lejjebb tudták vinni a tervezők, így az egész autó alacsonyabb lehetett anélkül, hogy az utastér kellemetlenül szűkössé válna. A kisebb magasságból pedig jobb aerodinamika és alacsonyabb fogyasztás következik. A platformot valószínűleg a Mitsubishi is használni fogja valamikor, de a japánok egyelőre csak plug-in hibridekben gondolkoznak, míg az egyetlen villanyautójuk éppen kivonulni készül a gyártásból. Eclipse Cross PHEV: újra hibriddel írna történelmet a Mitsubishi Egyetlen kérdés erejéig a Renault másik teljesen új villanyautója, a Twingo Electric is szóba került, melynek piaci bevezetése éppen most történik. Egy újságíró azt szerette volna megtudni, hogy miért kellett ennyit várni a kibocsátásmentes változatra, mikor a kisautó a városba való, olyan körülmények közé, amelyekhez az elektromos hajtáslánc sokkal ideálisabb, mint a belsőégésű motor. A Renault ezt azzal magyarázta, hogy a Twingo mostani generációjának fejlesztésekor jelent meg a Zoe, amely mellett nem volt helye másik, hasonló tudású elektromos autónak. Csupán az Európa kedvenc villanyautójának továbbfejlesztése tette időszerűvé másik városi e-autó bevezetését. Kiderült az elektromos városi Renault ára – FRISSÍTVE A Renault elektromobilitási stratégiájának legfőbb kulcsa a több mint 150 szabadalommal rendelkező E-Tech Hybrid technológia, amely az idei év kezdetétől a vállalat több népszerű modelljébe is bekerült. A hibrid hajtásláncnak két változata van: normál hibrid esetén a 1,2 kWh-s akkumulátorba a fékezési energia tölti vissza az elektromosságot, külső forrásból tehát nem lehet áramhoz jutni. Ilyen rendszert kapott a Clio, a Captur, valamint hamarosan az Arkana is. A sajtótájékoztatón ez utóbbi, a 4568 mm hosszú és 1571 mm magas SUV kupé kapta a főszerepet, amely 2021 első felétől lesz rendelhető Európában. Az E-Tech másik változata hálózatról is tölthető, 9,8 kWh-s akkucsomagot foglal magába, amivel a WLTP kombinált ciklusa szerint 50, városban 65 kilométert tud megtenni az autó elektromos üzemmódban. A Captur, illetve a Mégane szedán és kombi is elérhető konnektorosan. Itthon is beárazták a Renault hibridjeit A Renault úgy számol, hogy öt éven belül az összes európai értékesítésének felét tisztán elektromos, vagy hibrid típusok adják. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!