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
auto
2024. 04. 20. szombat

Kettő, az európai autópiac számára kiemelkedően fontos tisztán elektromos autó premierjére is sor kerül október 15. és 26. között a Renault eWays digitális rendezvény keretein belül. Az egyik a Dacia Spring, amit a Renault Group nagyon felszínesen már márciusban bemutatott. Az akkor közzétett számítógépes grafikák alapján el tudjuk képzelni, hogy nagyjából hogyan is fog kinézni a villanyautó, és az is megkönnyíti a dolgunkat, hogy a kocsi tulajdonképpen a Kínában szuperolcsón kínált Renault City K-ZE átmárkázott, európai változata lesz, de a hónap közepén valószínűleg már egy működő prototípust is látni fogunk Dacia emblémával. Ha tartja magát az eredeti terveihez a gyártó, akkor egyelőre továbbra is koncepció formában mutatkozik meg a Spring, és csak 2021-ben érkezik a végleges változat, akkor indul a megrendelés is.

Dacia Spring: ebből lesz a legolcsóbb villanyautó?

A specifikációk közül egyelőre annyit árultak el a Renault marketingesei, hogy a WLTP szerint körülbelül 200 kilométeres hatótávra számíthatunk. Technológiában tehát nem lesz piacvezető az első villany-Dacia, de árával még sokak szívébe belophatja magát: állítólag egy mindenki számára elérhető elektromos autóként robban be a piacra.

A Renault Csoport másik villanyautó-tanulmánya egy valódi újdonság lesz, erről jelen pillanatban csak annyi ismert, hogy egy későbbi Renault crossover alapját adja, illetve a vadonatúj CMF-EV padlólemezre készül, amit kifejezetten teljesen villanyos modellek alá terveztek a franciák.

Renault Morphoz tanulmány, ennél valószínűleg kevésbé formabontó ajánlattal készül a gyártó

Az elektromobilitás témája köré szervezett online rendezvény alatt a vállalatcsoport más elektromosított járműveiről is szó lesz, többek között Európa legújabb hibrid hobbiterepjárójáról, a Renault Arkana E-Tech Hybridről. A tíz napon keresztül zajló előadás-sorozat érinteni fogja az autómegosztás jövőjét, a hidrogén szerepét a közlekedésben, az akkumulátoros energiatárolás lehetőségeit, és számos egyéb, a kibocsátásmentes mobilitással és tiszta energiákkal kapcsolatos területet. A rendezvény programja ezen a honlapon érhető el, ahol a Renault alternatív meghajtású termékeivel is ismerkedhetnek a látogatók.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.