A mai nap a Nissan Ariya leleplezéséről szól az elektromos autók világában. Innovatív, szenvedélyes és kihívásokkal teli – ezzel a három kifejezéssel jellemezte az új Nissant Gareth Dunsmore, a Nissan európai alelnöke, akivel lehetőségünk volt beszélgetni egy kicsit. A kerekasztal beszélgetésen rákérdezhettünk néhány számunkra és remélhetőleg olvasóink számára is fontos részletre az újdonsággal kapcsolatban. Bemutatkozott a Nissan Ariya Első kérdésünkre megnyugtató választ kaptunk: az erről hallott pletykák ellenére a Nissan nem tervezni elhagyni Európát. Kétségtelen, hogy kihívásokkal teli időszakon van túl a teljes európai autóipar és további nehézségek is várhatók. Ezekre azonban a Nissan a Sunderlandban lévő gyáregységében komoly beruházásokkal reagál. A Juke, a Qashquai és természetesen az Ariya egyaránt húzó modellek lehetnek az európai piacon. Az új Juke éppen az új modellciklus elején áll. A Qashquai kifutó, de hamarosan megújul ez a típus is. A Nissan, a Renault és a Mitsubishi közötti együttműködésnek köszönhetően jelentős költségmegtakarításokra számít mindhárom gyártó. Az alelnök megerősítette, hogy az európai piacra CCS csatlakozóval érkezik a Nissan Ariya, hiszen az Európai Unió egyértelműen a CCS csatlakozós ultragyors villámtöltő hálózat kialakításában látja a jövőt, így a Nissan vásárlóknak ez a váltás komoly előnyt fog jelenteni a hosszú távú utazásoknál. Ezzel együtt a LEAF és e-NV200 tulajdonosokat megnyugtatta, hogy a továbbiakban sem fogják elhanyagolni a kiépített 50 kW teljesítményű CHAdeMO hálózatot. Az Ariya a tervek szerint 130 kW maximális töltési teljesítményre lesz alkalmas az erre képes töltőoszlopoknál (de ez még változhat), és a folyadék hűtéssel ellátott akkumulátornak köszönhetően ezt a teljesítményt képes lesz hosszabb időtartamon keresztül is fenntartani. Komoly előrelépésre számíthatunk az AC töltés tekintetében is, ugyanis az Ariya lesz az első 3 fázisú fedélzeti töltővel ellátott Nissan. Az európai három fázisú elektromos hálózathoz alkalmazkodva valószínűleg 22 kW AC fedélzeti töltővel is elérhető lesz majd a típus. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy az Ariya esetében mit takar konkrétan az OTA (over-the-air) szoftverfrissítési lehetőség. Dunsmore elmondta, hogy a frissítésekkel elsősorban a vásárlók elégedettségét kívánják növelni. Nem korlátozódnak a szoftverfrissítések hibajavításra, esetleg térkép frissítésre, elméletben az autó minden szoftvere frissíthető lesz, akár a ProPILOT 2.0 is folyamatosan fejlődhet, ha azt látják, hogy erre van igénye a vásárlóknak és ez üzletileg is indokolható. Ha már szóba került a navigáció, Dunsmore azt is elmondta, hogy a navigációs rendszer TomTom alapokon működik majd az autóban, de a töltőpontokat 3rd party szolgáltatóktól is átveszi majd a rendszer, beleértve a töltőpontok foglaltságát is. Ilyen esetben automatikusan áttervezhetjük az útvonalat a legközelebbi szabad töltőhöz. A navigációs rendszer alkalmas lesz több (töltési) megálló útba ejtésére, azaz a töltők köztes célpontként beállítására, azonban a töltési időkkel egyelőre nem tervez. Arra a kérdésünkre, hogy a Propilot 2.0 képes lesz-e a járművezető beavatkozásaiból folyamatosan tanulni, visszajelzéseket adni a fejlesztő csapatnak kissé kitérő választ kaptunk. Természetesen folyamatosan fejlődik a rendszer, de úgy tűnik ez egyelőre nem közvetlen, felhasználói visszacsatolások alapján történik. Rákérdeztünk arra is, hogy várható-e alapvető fejlesztés az autóhoz tartozó applikációban, tekintve, hogy a jelenlegi, a LEAF esetén alkalmazott SMS kommunikáción alapú megoldás gyakran nagyon lassan reagál. Természetesen dolgoznak a fejlesztéseken, azonban az Ariya továbbra is SMS-ekkel kommunikál majd a központi szerverekkel, mivel ezt egy biztonságos megoldásnak tartják. Megtudhattuk továbbá, hogy a Nissan képviselője szerint a 2021 végén Európába érkező Ariya legfontosabb versenytársai, fő kihívói a Ford Mustang Mach-e, valamint a Volkswagen ID.4. Talán ennél is fontosabb, hogy a Nissan arra számít, hogy az Ariya megelőzheti eladások tekintetében a LEAF eladásait. Végül egy apró, utolsó érdekesség: világító Nissan logót csak az elektromos autók kapnak majd, a hagyományos hajtással rendelkezők nem. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!