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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Éppen egy hónapja számoltunk be arról, hogy megkezdődött a Škoda ENYAQ előrendelése, melynek során a Škoda magyar honlapján 100.000 Ft bankkártyás befizetésével bárki beállhatott a virtuális sorba az autóért. A mai napra ugyanazon a honlapon már „A ŠKODA ENYAQ modell jelenleg nem előjegyezhető.” szöveg látható. Ezek szerint egy hónapon belül elkelt a hazánkba szánt 100 példány az autóból.

Exkluzív: Škoda Enyaq iV elektromos SUV testközelből

Az ENYAQ esete egyáltalán nem egyedi, 2019-ben néhány hét alatt elkapkodták a Škoda Citigoe iV és a Volkswagen e-UP modellek 2020-as hazai kontingensét, majd idén az e-UP megismételte a sikert, mindössze 4 napra volt szükség ahhoz, hogy a 150 darab 2021-ben szállítandó autónak legyen gazdája.

Hivatalosan nem megerősített, de az érdeklődők beszámolóiból úgy tudjuk, hogy a rekorder azonban nem az e-UP vagy az ENYAQ volt az idén, ugyanis ennél is rövidebb idő alatt jegyezték elő a Dacia Spring hazánkba szánt 100 példányát. Péntek reggel nyitották meg a kínai Renault City K-ZE modell Dacia címkével ellátott európai modelljének hazai előrendelését, de aki délutánra hagyta a megrendelést, azoknak már nem jutott az autóból.

4 millióért hazavihető lehet a Dacia villanyautója

Az idei év úgy tűnik erről szól. Másfél nap alatt elfogyott az állami támogatás, keretösszege, az autók teljes 2021-re szánt mennyiségét pedig napok, sőt, akár órák alatt elkapkodják. Ennyire hatalmas az igény az elektromos autókra vagy a gyártani tervezett mennyiség lenne túl kevés?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.