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
auto
2024. 05. 28. kedd

Gödre vezethetnek a szálak a kigyulladó Ford és BMW akkumulátorokkal kapcsolatban?

elektromos autó

Az elmúlt hónapokban egymás után jelentik be az autógyártók a tűzveszélyes akkumulátorok miatti visszahívásokat és kérik arra az PHEV tulajdonosokat, hogy a probléma megoldásáig ne töltsék külső forrásból az autóikat, csak hibrid üzemmódban használják azokat.

Augusztusban egy BMW visszahívásról számoltunk be, amely 3-as sorozat, 3-as sorozat Touring, X1, X2, X3, X5, 2-es sorozat Active Tourer, 7-es sorozat, 5-ös sorozat, 5-ös sorozat Touring, valamint a Mini Countryman plug-in hibrid modellek  több ezer példányát érinti, ugyanis a 2020. március 13. és augusztus 6. között gyártott példányok töltését balesetveszélyesnek ítélte meg a gyártó, októberben pedig kiterjesztették a listát az i8 modellekre, így világszerte 27.600 autót hívnak vissza. A BMW reményei szerint október végéig pontot tehetnek az ügy végére.

Újabb BMW visszahívás akku hibák miatt

 

Szintén augusztusban írtunk először a Ford Kuga kísértetiesen hasonló problémájáról. A Ford szintén arra kéri a Kuga tulajdonosokat, hogy ne töltsék a 2020 júniusa előtt gyártott autóikat, mert az kigyulladhat, egyszerű hibrid üzemmódban használni azonban nem veszélyes az érintett modelleket. A Ford kevésbé bizakodó a gyors megoldást illetően, mint a BMW, nem hetekig, inkább hónapokig elhúzódó megoldáskeresésre számítanak. A probléma miatt a Ford elhalasztotta az azonos alapokra épülő Escape PHEV modell amerikai piaci bevezetését is.

Ne töltsd külső forrásról a plugin hibrid Ford Kugát!

A német Handelsblatt legfrissebb információja szerint a közös pont a BMW és Ford tűzesetek között az akkumulátor beszállító lehet. A BMW számára a CATL és a Samsung SDI szállít akkumulátorokat, de a gyártó az újságírók kérdéseire válaszolva nem kívánta megnevezni, hogy melyik beszállítóval kapcsolatosak a problémák. A Handelsblatt iparági körökre hivatkozva azt gyanítja, hogy a Ford számára szintén akkumulátorokat szállító koreai Samsung SDI akkumulátoraival kapcsolatos probléma lehet a tűzesetek hátterében.

A lap arra is felhívja a figyelmet, hogy a hirtelen megugró igényekkel az akkumulátor gyártók nehezen tudnak lépést tartani, a Samsung SDI Magyarországon lévő gödi gyáregységében mára megháromszorozták a kezdeti gyártási kapacitást.

A Samsung SDI gödi gyárának főépülete.

Október elején a Hyundai is bejelentette, hogy visszahívja a Dél-Koreában értékesített Konákat egy átvizsgálásra, amit rövidesen kiterjesztett az egész világra, így összesen mintegy 77 000 tisztán elektromos Konát hívnak vissza. Mivel a Hyundai modellekhez az LG Chem gyártotta az akkumulátorokat, ez a probléma biztosan nem kapcsolódik a Samsung SDI gödi üzeméhez.

Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.