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 Az elmúlt hónapokban egymás után jelentik be az autógyártók a tűzveszélyes akkumulátorok miatti visszahívásokat és kérik arra az PHEV tulajdonosokat, hogy a probléma megoldásáig ne töltsék külső forrásból az autóikat, csak hibrid üzemmódban használják azokat. Augusztusban egy BMW visszahívásról számoltunk be, amely 3-as sorozat, 3-as sorozat Touring, X1, X2, X3, X5, 2-es sorozat Active Tourer, 7-es sorozat, 5-ös sorozat, 5-ös sorozat Touring, valamint a Mini Countryman plug-in hibrid modellek több ezer példányát érinti, ugyanis a 2020. március 13. és augusztus 6. között gyártott példányok töltését balesetveszélyesnek ítélte meg a gyártó, októberben pedig kiterjesztették a listát az i8 modellekre, így világszerte 27.600 autót hívnak vissza. A BMW reményei szerint október végéig pontot tehetnek az ügy végére. Újabb BMW visszahívás akku hibák miatt Szintén augusztusban írtunk először a Ford Kuga kísértetiesen hasonló problémájáról. A Ford szintén arra kéri a Kuga tulajdonosokat, hogy ne töltsék a 2020 júniusa előtt gyártott autóikat, mert az kigyulladhat, egyszerű hibrid üzemmódban használni azonban nem veszélyes az érintett modelleket. A Ford kevésbé bizakodó a gyors megoldást illetően, mint a BMW, nem hetekig, inkább hónapokig elhúzódó megoldáskeresésre számítanak. A probléma miatt a Ford elhalasztotta az azonos alapokra épülő Escape PHEV modell amerikai piaci bevezetését is. Ne töltsd külső forrásról a plugin hibrid Ford Kugát! A német Handelsblatt legfrissebb információja szerint a közös pont a BMW és Ford tűzesetek között az akkumulátor beszállító lehet. A BMW számára a CATL és a Samsung SDI szállít akkumulátorokat, de a gyártó az újságírók kérdéseire válaszolva nem kívánta megnevezni, hogy melyik beszállítóval kapcsolatosak a problémák. A Handelsblatt iparági körökre hivatkozva azt gyanítja, hogy a Ford számára szintén akkumulátorokat szállító koreai Samsung SDI akkumulátoraival kapcsolatos probléma lehet a tűzesetek hátterében. A lap arra is felhívja a figyelmet, hogy a hirtelen megugró igényekkel az akkumulátor gyártók nehezen tudnak lépést tartani, a Samsung SDI Magyarországon lévő gödi gyáregységében mára megháromszorozták a kezdeti gyártási kapacitást. A Samsung SDI gödi gyárának főépülete. Október elején a Hyundai is bejelentette, hogy visszahívja a Dél-Koreában értékesített Konákat egy átvizsgálásra, amit rövidesen kiterjesztett az egész világra, így összesen mintegy 77 000 tisztán elektromos Konát hívnak vissza. Mivel a Hyundai modellekhez az LG Chem gyártotta az akkumulátorokat, ez a probléma biztosan nem kapcsolódik a Samsung SDI gödi üzeméhez. Az egész világra kiterjesztik a Hyundai Kona tűzesetek miatti visszahívását Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!