Gödre vezethetnek a szálak a kigyulladó Ford és BMW akkumulátorokkal kapcsolatban?
Az elmúlt hónapokban egymás után jelentik be az autógyártók a tűzveszélyes akkumulátorok miatti visszahívásokat és kérik arra az PHEV tulajdonosokat, hogy a probléma megoldásáig ne töltsék külső forrásból az autóikat, csak hibrid üzemmódban használják azokat.
Augusztusban egy BMW visszahívásról számoltunk be, amely 3-as sorozat, 3-as sorozat Touring, X1, X2, X3, X5, 2-es sorozat Active Tourer, 7-es sorozat, 5-ös sorozat, 5-ös sorozat Touring, valamint a Mini Countryman plug-in hibrid modellek több ezer példányát érinti, ugyanis a 2020. március 13. és augusztus 6. között gyártott példányok töltését balesetveszélyesnek ítélte meg a gyártó, októberben pedig kiterjesztették a listát az i8 modellekre, így világszerte 27.600 autót hívnak vissza. A BMW reményei szerint október végéig pontot tehetnek az ügy végére.
Szintén augusztusban írtunk először a Ford Kuga kísértetiesen hasonló problémájáról. A Ford szintén arra kéri a Kuga tulajdonosokat, hogy ne töltsék a 2020 júniusa előtt gyártott autóikat, mert az kigyulladhat, egyszerű hibrid üzemmódban használni azonban nem veszélyes az érintett modelleket. A Ford kevésbé bizakodó a gyors megoldást illetően, mint a BMW, nem hetekig, inkább hónapokig elhúzódó megoldáskeresésre számítanak. A probléma miatt a Ford elhalasztotta az azonos alapokra épülő Escape PHEV modell amerikai piaci bevezetését is.
A német Handelsblatt legfrissebb információja szerint a közös pont a BMW és Ford tűzesetek között az akkumulátor beszállító lehet. A BMW számára a CATL és a Samsung SDI szállít akkumulátorokat, de a gyártó az újságírók kérdéseire válaszolva nem kívánta megnevezni, hogy melyik beszállítóval kapcsolatosak a problémák. A Handelsblatt iparági körökre hivatkozva azt gyanítja, hogy a Ford számára szintén akkumulátorokat szállító koreai Samsung SDI akkumulátoraival kapcsolatos probléma lehet a tűzesetek hátterében.
A lap arra is felhívja a figyelmet, hogy a hirtelen megugró igényekkel az akkumulátor gyártók nehezen tudnak lépést tartani, a Samsung SDI Magyarországon lévő gödi gyáregységében mára megháromszorozták a kezdeti gyártási kapacitást.

Október elején a Hyundai is bejelentette, hogy visszahívja a Dél-Koreában értékesített Konákat egy átvizsgálásra, amit rövidesen kiterjesztett az egész világra, így összesen mintegy 77 000 tisztán elektromos Konát hívnak vissza. Mivel a Hyundai modellekhez az LG Chem gyártotta az akkumulátorokat, ez a probléma biztosan nem kapcsolódik a Samsung SDI gödi üzeméhez.