PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

A Kia Niro a második legnépszerűbb típus a cég kínálatában

elektromos autó

Történetének legsikeresebb negyedévét zárta a Kia, 2020 júliusa és szeptembere között 132.933 új autót értékesített a dél-koreai autógyártó az európai piacain (EU+EFTA+Egyesült Királyság) az ACEA adatai szerint. Ez 10%-kal jobb eredmény, mint amit a tavalyi év ezen időszakában elért a vállalat, és 759 darabbal több új autó, mint amennyi az eddigi legsikeresebb negyedévben, 2019 első három hónapjában gazdára talált.

A Kia Motors Europe ügyvezetője, Emilio Herrera szerint a mostani lendület két forrásra vezethető vissza: a hagyományos meghajtású autók iránti kereslet visszapattanására – hiszen sokan, akik az elmúlt hónapokban elhalasztották a vásárlást, most adták le a rendelést –, valamint az egyre bővülő elektromos kínálat népszerűségére.

Az egész idei évre vonatkozó statisztika már egy kissé borúsabb képet mutat, a harmadik negyedév végéig összesen 311.325 új autót adott el a Kia Európában, ami 20%-kal kevesebb, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában, COVID nélkül. A visszaesés azonban a piacra jellemző átlagos mérték (29,3%) alatt maradt, ennek köszönhető, hogy a gyártó nem veszített piacai részesedéséből, sőt, még javítani is tudott rajta. Jelenleg az összes újonnan eladott autó 3,6%-a a kontinensen Kia emblémát visel.

Január eleje és szeptember legvége között 88.959 elektromosított meghajtású személyautót vásároltak a fogyasztók a dél-koreaiaktól (a cég ide sorolja a 48 V-os enyhe hibridjeit, normál hibridjeit, plug-in hibridjeit, valamint a tisztán elektromos autóit), ez a gyártó eladásainak 28,6%-át adja. A kibocsátásmentes hajtáslánccal is elérhető termékek közül a Niro a legkelendőbb, ez egyben a vállalat második legnépszerűbb modellcsaládja, megelőzve a Sportage-ot. HEV, PHEV, és EV típusaiból együttvéve 55.588 példány fogyott, ez 20%-os növekedés tavalyhoz képest. Az e-Nirót 20.588 vásárló választotta, ami elképesztő, 156,6%-os javulás a tavaly ilyenkori adatokhoz viszonyítva. A közkedvelt villanyautóról részletes tesztünk itt olvasható. Majdnem ennyire jól teljesített az e-Soul is, abból 150,6%-kal vittek el többet (6110 darabot) 2019 első kilenc hónapjában. A Ceed termékcsalád megőrizte a legkülönlegesebb pozíciót a vásárlók szívében, a Kia szerint ez jelentős részben a plug-in hibrid variánsok bevezetésének köszönhető.

Az európai autópiac visszaerősödésének fényében a márka vezetősége pozitívan tekint az utolsó negyedév felé, amely számos modell megújulását hozza magával. Frissül a Picanto, a Stinger, a Stonic, valamint a Rio is, a két utóbbi a cég Hybrid 48V-os technológiáját is megkapja. Tovább fejlődik a Sorento is, ebből 2021-től kapható majd hálózatról tölthető hibrid típus. Hogy milyen tisztán elektromos meghajtású újdonságokkal készül a Kia a jövőre, az a korábbi cikkünkből kiderül.

Változatos elektromos kínálattal készül a jövőre a Kia

Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.