PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

A Kia Niro a második legnépszerűbb típus a cég kínálatában

elektromos autó

Történetének legsikeresebb negyedévét zárta a Kia, 2020 júliusa és szeptembere között 132.933 új autót értékesített a dél-koreai autógyártó az európai piacain (EU+EFTA+Egyesült Királyság) az ACEA adatai szerint. Ez 10%-kal jobb eredmény, mint amit a tavalyi év ezen időszakában elért a vállalat, és 759 darabbal több új autó, mint amennyi az eddigi legsikeresebb negyedévben, 2019 első három hónapjában gazdára talált.

A Kia Motors Europe ügyvezetője, Emilio Herrera szerint a mostani lendület két forrásra vezethető vissza: a hagyományos meghajtású autók iránti kereslet visszapattanására – hiszen sokan, akik az elmúlt hónapokban elhalasztották a vásárlást, most adták le a rendelést –, valamint az egyre bővülő elektromos kínálat népszerűségére.

Az egész idei évre vonatkozó statisztika már egy kissé borúsabb képet mutat, a harmadik negyedév végéig összesen 311.325 új autót adott el a Kia Európában, ami 20%-kal kevesebb, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában, COVID nélkül. A visszaesés azonban a piacra jellemző átlagos mérték (29,3%) alatt maradt, ennek köszönhető, hogy a gyártó nem veszített piacai részesedéséből, sőt, még javítani is tudott rajta. Jelenleg az összes újonnan eladott autó 3,6%-a a kontinensen Kia emblémát visel.

Január eleje és szeptember legvége között 88.959 elektromosított meghajtású személyautót vásároltak a fogyasztók a dél-koreaiaktól (a cég ide sorolja a 48 V-os enyhe hibridjeit, normál hibridjeit, plug-in hibridjeit, valamint a tisztán elektromos autóit), ez a gyártó eladásainak 28,6%-át adja. A kibocsátásmentes hajtáslánccal is elérhető termékek közül a Niro a legkelendőbb, ez egyben a vállalat második legnépszerűbb modellcsaládja, megelőzve a Sportage-ot. HEV, PHEV, és EV típusaiból együttvéve 55.588 példány fogyott, ez 20%-os növekedés tavalyhoz képest. Az e-Nirót 20.588 vásárló választotta, ami elképesztő, 156,6%-os javulás a tavaly ilyenkori adatokhoz viszonyítva. A közkedvelt villanyautóról részletes tesztünk itt olvasható. Majdnem ennyire jól teljesített az e-Soul is, abból 150,6%-kal vittek el többet (6110 darabot) 2019 első kilenc hónapjában. A Ceed termékcsalád megőrizte a legkülönlegesebb pozíciót a vásárlók szívében, a Kia szerint ez jelentős részben a plug-in hibrid variánsok bevezetésének köszönhető.

Az európai autópiac visszaerősödésének fényében a márka vezetősége pozitívan tekint az utolsó negyedév felé, amely számos modell megújulását hozza magával. Frissül a Picanto, a Stinger, a Stonic, valamint a Rio is, a két utóbbi a cég Hybrid 48V-os technológiáját is megkapja. Tovább fejlődik a Sorento is, ebből 2021-től kapható majd hálózatról tölthető hibrid típus. Hogy milyen tisztán elektromos meghajtású újdonságokkal készül a Kia a jövőre, az a korábbi cikkünkből kiderül.

Változatos elektromos kínálattal készül a jövőre a Kia

Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.