Újabb elismerésre méltó mérföldkőhöz érkezett a BMW elektromobilitási tevékenysége, október 15-én Lipcsében legurult a gyártósorról a kétszázezredik i3-as városi kisautó (a százötvenezer darabot tavaly májusban lépte át a jármű). Több mint hét évvel ezelőtti világra jövetelekor ez volt a márka legelső sorozatgyártásba vitt tisztán elektromos meghajtású modellje, és az elmúlt hónapokig az egyetlen is, hiszen egészen az iX3 kínai futószalagjának beindításáig nagy volumenben nem készült másik, BMW emblémás villanyautó. A lipcsei létesítményből hangtalanul kiguruló jubileumi darab a gyártó Fluid Black öltözékét viseli iBlue díszítésekkel, és egy szászországi vásárlónál gyűjti majd a kibocsátásmentes kilométereket.
Mind a 125 kW teljesítményű i3, mind a sportosabb, 135 kW-os i3s az 1201-ben alapított kelet-németországi nagyvárosban készül a világpiacra saját gyártósoron, speciálisan erre kiképzett munkások kezei között. A villanyautónak köszönhetően Lipcse a BMW elektromos stratégiájának első számú fellegvárává vált 2013-ban, jelentősége pedig tovább fokozódik 2021-ben, amikor becsatlakozik a vállalat akkumulátor-modulok gyártásával foglalkozó nemzetközi hálózatba. Az új feladatára való felkészülést a BMW egy 100 millió eurós beruházással támogatja 2022-ig.
Az i3 nemcsak a legkelendőbb prémium jármű a szegmensében, de a vállalat elmondása szerint a mai napig őrzi népszerűségét. Sőt, az elmúlt hónapokban annyi megrendelés érkezett a modellre, hogy még a szokásos nyári leállás is elmaradt Lipcsében, és felpörgette a termelést a BMW.
A hét év forgalmazás után is fenntartott siker annak is köszönhető, hogy az akkumulátor kapacitása az eredeti 22,6 kWh-ról 2016-ban először 33,2-re, majd 2018-ban egy jelentős frissítéssel 42,2 kWh-ra emelkedett, így az autó már akár 310 kilométert is megtesz egy töltéssel. A hajtásláncot egyébként a BMW Csoporthoz tartozó MINI Cooper SE modellje is megkapta. Az i3 abban a tekintetben is fontos a gyártó számára, hogy ez volt a legelső modell, melynek utastere szénszálas műanyaggal (CFRP) készült, hozzájárulva a márka autóinak könnyű szerkezetéhez.
Az i3 jövője sokáig bizonytalan volt, de tavaly év végén megszületett a döntés a gyártás meghosszabbításáról, így 2024-ig még biztosan épülnek új darabok, ráadásul egy újabb akkufrissítés is várható.
Városi közlekedésre tervezett, prémium kisautó létére szép karriert futott be az i-sorozat legelső tagja, de más lenyűgöző számokat is találunk az elektromobilitás világában: a 2012 óta gyártott Renault Zoe tavaly november végén ünnepelte 200 000. darabját, a 2010-ben megjelent Nissan LEAF már félmillió példány felett jár, a 2017-ben gyártósorra rakott Tesla Model 3 körülbelül 680.000 eladott darabbal büszkélkedhet, de már a Model Y-ból is nagyjából 50.000 darabot eladhatott a Tesla a kiszállítások idén februári kezdete óta.