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
auto
2024. 04. 12. péntek

Nyitott moduláris villanyautó platformot és szilárdtest-akkut ígér a Foxconn

elektromos autó

A tajvani Foxconn, amely többek között az Apple számára végez iPhone gyártást, bejelentette egy elektromos járművek gyártására alkalmas moduláris platform kialakítását az autóipari vállalatok számára.

William Wei elmondta, hogy a Foxconn célja, hogy megalkossa az autóipar Android-ját. A Google mobiltelefonos operációs rendszerét példaként felhozó hasonlat jelentősége abban áll, hogy az nyílt forráskódúként tudott a világ legnagyobb mobil operációs rendszerévé válni, így az okostelefon gyártók kész, de mégis testre szabható megoldást kapnak.

A Foxconn küldetésének nevezte, hogy valami hasonlót alkossanak az elektromos autó gyártás számára „MIH Open Platform” néven. A megoldás alapvetően egy olyan eszközkészletet takar, amely lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy a Foxconn által gyártott nagyobb egységekből építkezve tervezzék meg az autókat, azaz egy moduláris megoldásról beszélhetünk.

Vetélytársat kap a külső gyártók számára szintén elérhető Volkswagen MEB platform (illuzstráció: Volkswagen)

Az autógyártó vállalatok választhatnak majd a Foxconn padlólemez kínálatából akár SUV, akár szedán modellt terveznek, de kívánságaiknak megfelelően testre szabhatják azt a tengelytávolságtól kezdődően az akku méretig. A moduláris elnevezés egyben azt is takarja, hogy egyes alkatrészek a későbbiekben is cserélhetők lehetnek. Természetesen a Foxconn szoftveres megoldásokat is kínál majd a fejlesztők számára, egészen az önvezető rendszerekig. Összességében a Foxconn szinte mindent kínál majd, amihez egy autó gyártásához szükség lehet.

A vállalat a beszámolók szerint szilárdtest akkumulátorok fejlesztésén is dolgozik, amit a jelenleg elektromos autókban használatos lítium-ion akkumulátorok következő generációjának neveznek, és nagyobb hatékonyságot, valamint hatótávolság-növekedést várnak tőle. A Foxconn 2024-re ígéri a szilárdtest akkumulátorok piaci bevezetését. Jerry Hsiao, a Foxconn termékvezetője elmondta „2025 után az határozhatja majd meg az iparágat, aki rendelkezik szilárdtest-akkumulátor technológiával.”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.