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 A tajvani Foxconn, amely többek között az Apple számára végez iPhone gyártást, bejelentette egy elektromos járművek gyártására alkalmas moduláris platform kialakítását az autóipari vállalatok számára. William Wei elmondta, hogy a Foxconn célja, hogy megalkossa az autóipar Android-ját. A Google mobiltelefonos operációs rendszerét példaként felhozó hasonlat jelentősége abban áll, hogy az nyílt forráskódúként tudott a világ legnagyobb mobil operációs rendszerévé válni, így az okostelefon gyártók kész, de mégis testre szabható megoldást kapnak. A Foxconn küldetésének nevezte, hogy valami hasonlót alkossanak az elektromos autó gyártás számára „MIH Open Platform” néven. A megoldás alapvetően egy olyan eszközkészletet takar, amely lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy a Foxconn által gyártott nagyobb egységekből építkezve tervezzék meg az autókat, azaz egy moduláris megoldásról beszélhetünk. Vetélytársat kap a külső gyártók számára szintén elérhető Volkswagen MEB platform (illuzstráció: Volkswagen) Az autógyártó vállalatok választhatnak majd a Foxconn padlólemez kínálatából akár SUV, akár szedán modellt terveznek, de kívánságaiknak megfelelően testre szabhatják azt a tengelytávolságtól kezdődően az akku méretig. A moduláris elnevezés egyben azt is takarja, hogy egyes alkatrészek a későbbiekben is cserélhetők lehetnek. Természetesen a Foxconn szoftveres megoldásokat is kínál majd a fejlesztők számára, egészen az önvezető rendszerekig. Összességében a Foxconn szinte mindent kínál majd, amihez egy autó gyártásához szükség lehet. A vállalat a beszámolók szerint szilárdtest akkumulátorok fejlesztésén is dolgozik, amit a jelenleg elektromos autókban használatos lítium-ion akkumulátorok következő generációjának neveznek, és nagyobb hatékonyságot, valamint hatótávolság-növekedést várnak tőle. A Foxconn 2024-re ígéri a szilárdtest akkumulátorok piaci bevezetését. Jerry Hsiao, a Foxconn termékvezetője elmondta „2025 után az határozhatja majd meg az iparágat, aki rendelkezik szilárdtest-akkumulátor technológiával.” Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!