Nyitott moduláris villanyautó platformot és szilárdtest-akkut ígér a Foxconn
A tajvani Foxconn, amely többek között az Apple számára végez iPhone gyártást, bejelentette egy elektromos járművek gyártására alkalmas moduláris platform kialakítását az autóipari vállalatok számára.
William Wei elmondta, hogy a Foxconn célja, hogy megalkossa az autóipar Android-ját. A Google mobiltelefonos operációs rendszerét példaként felhozó hasonlat jelentősége abban áll, hogy az nyílt forráskódúként tudott a világ legnagyobb mobil operációs rendszerévé válni, így az okostelefon gyártók kész, de mégis testre szabható megoldást kapnak.
A Foxconn küldetésének nevezte, hogy valami hasonlót alkossanak az elektromos autó gyártás számára „MIH Open Platform” néven. A megoldás alapvetően egy olyan eszközkészletet takar, amely lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy a Foxconn által gyártott nagyobb egységekből építkezve tervezzék meg az autókat, azaz egy moduláris megoldásról beszélhetünk.

Az autógyártó vállalatok választhatnak majd a Foxconn padlólemez kínálatából akár SUV, akár szedán modellt terveznek, de kívánságaiknak megfelelően testre szabhatják azt a tengelytávolságtól kezdődően az akku méretig. A moduláris elnevezés egyben azt is takarja, hogy egyes alkatrészek a későbbiekben is cserélhetők lehetnek. Természetesen a Foxconn szoftveres megoldásokat is kínál majd a fejlesztők számára, egészen az önvezető rendszerekig. Összességében a Foxconn szinte mindent kínál majd, amihez egy autó gyártásához szükség lehet.
A vállalat a beszámolók szerint szilárdtest akkumulátorok fejlesztésén is dolgozik, amit a jelenleg elektromos autókban használatos lítium-ion akkumulátorok következő generációjának neveznek, és nagyobb hatékonyságot, valamint hatótávolság-növekedést várnak tőle. A Foxconn 2024-re ígéri a szilárdtest akkumulátorok piaci bevezetését. Jerry Hsiao, a Foxconn termékvezetője elmondta „2025 után az határozhatja majd meg az iparágat, aki rendelkezik szilárdtest-akkumulátor technológiával.”