Présöntéssel készül majd a Foxconn gördeszkája

A hétvégén már röviden beszámoltunk arról, hogy a tajvani Foxconn vállalat nyitott moduláris platformmal forradalmasítaná az elektromos autó ipart. A szoftvert és hardvert egyaránt tartalmazó megoldást a cég vezérigazgatója a villanyautók Androidjának nevezte, ezzel akaratlanul is utalva a Tesla és az iPhone közötti párhuzamra.

Az MIH nevű nyitott platform megalkotásával egy átfogó elektromos jármű ökoszisztémát szeretnének létrehozni. A nyitott rendszer azt jelenti, hogy a fejlesztők számára hozzáférést biztosítanak a kulcsfontosságú technológiákhoz és eszközökhöz az MIH továbbfejlesztéséhez, így csökkentenék a belépés akadályait és minél több vállalatot ösztönöznének arra, hogy belépjenek az elektromos járművek fejlesztésére, amelyre egyre inkább szükség van, ugyanis a kutatások szerint a globális EV-piac 2025 és 2030 között eléri az évi 36 millió járművet.

Az október 16-án tartott bemutatón az új gördeszka platform is megjelent a színpadon

A Foxconn az elektromos jármű ipar hosszú távú sikerességének megalapozásához a 2024-ig bemutatja a kereskedelmi forgalmazásra alkalmas szilárdtest akkumulátorokat, ezen kívül többéves kutatás eredményeképp kifejlesztettek egy egyedülálló présöntvény-anyagot, amely erős, jól alakítható és korrózióálló. Ez az alapanyag biztosítja majd a Foxconn könnyű és moduláris nyitott alvázas elektromos platformjának versenyképességét. Bár a Foxconn présöntéses technológiáról egyelőre nem árultak el többet, vélhetően a Tesla által a Model Y gyártásánál jelenleg bevezetés alatt álló, egy darabban öntött vázszerkezethez hasonló megoldásról lehet szó.

Advertisement
EZT OLVASTAD MÁR?  Nem lesz tisztán elektromos az Audi csúcsszedánja

Az eseményen a Foxconn azt is bejelentette, hogy tíz úttörő technológiai kutatási és fejlesztési programot indít Tajvanon, melynek célja, hogy új lendületet adjon Tajvan technológiai iparának és segítse a helyi tehetséggondozást, ezáltal hozzájáruljon Tajvan gazdasági fejlődéséhez. A 3+3=∞ elnevezésű stratégia tíz K+F eleme többek között magában foglalja nagy teljesítményű számítógép platform és ultra alacsony fogyasztású IoT chip fejlesztést, a gépjárművek ECU chipjeinek hardveres biztonsági mechanizmusainak kialakítását, valamint kvantum számítógépek fejlesztését.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2019-ben csatlakoztam szerzőként a villanyautosok.hu csapatához, de már 2017-től aktív villanyautós vagyok. A környezetvédelmet fontosnak tartó családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszem helyben megtermelni. Az áramot természetesen a háztetőn lévő napelemekkel, a zöldséget és gyümölcsöt pedig a kertben. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.