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
auto
2024. 03. 19. kedd

Ma reggel online közvetítésen leleplezték a Nissan legújabb elektromos autóját. Az Ariya egy tisztán elektromos crossover, amely napjaink legnépszerűbb kategóriája, így nem meglepő a hatalmas várakozás, különösen, ha a Nissan villanyautós múltját is figyelembe vesszük. Az autó a tavaly októberben bemutatott Ariya Concept tanulmányautóra épül.

Az élő közvetítésen Makoto Uchida és Ashwani Gupta mutatta be Jokohamában új Nissant.

A legtöbb olvasónkat talán az érdekli, mikor vásárolható meg az autó. Nos, a vadonatúj Nissan Ariya 2021 közepén kerül forgalomba Japánban, ahol az ára körülbelül 5 millió jen (mai árfolyamon 14,5 millió Ft) lesz. A világ többi részén (azaz Európában is) a tervek szerint 2021 végén várható a modell piaci bevezetése.

A sorozatgyártásra érett autó megtartotta a tanulmány orrán elhelyezett három dimenziós mintázattal ellátott „pajzsot”, melynek két oldalán V alakban helyezkedik el a LED nappali menetfény. A pajzs további újdonsága, hogy az az első modell, amelyen megjelenik az új Nissan logó.

A pajzs rejti azoknak az érzékelőknek egy részét, melyeket a ProPILOT 2.0 vezetéstámogató rendszer alkalmaz, amely a Nissan LEAF-ben már bizonyított, közkedvelt megoldás továbbfejlesztett változata. Természetesen a LEAF-ben már megismert e-PEDAL, azaz az egy pedálos vezetési mód is rendelkezésre áll az új elektromos Nissanban. Újdonság azonban a ProPILOT Remote Park, amelynek segítségével az autó képes lehet távvezérelt, vezető nélküli parkolásra.

Az autó új HMI (ember-gép) kommunikációs felületet kapott, amely hangfelismerést is magában foglal, így hangos utasításokkal kérhetjük az autót egyes beállítások módosítására. További újdonság a vezeték nélküli firmware frissítési lehetőség. Az Ariya az Amazon Alexa digitális asszisztens szolgáltatással is együttműködik.

A vásárlók választhatnak majd a kétkerék-meghajtású és a két villanymotorral rendelkező, e-4ORCE összkerék-meghajtású verziók közül, valamint két akkumulátor méretből. A kétkerék-hajtású modell 65 kWh (nettó 63 kWh) kapacitású akkuval 160 kW teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal rendelkezik. A nagyobb, 90 kWh-s (nettó 87 kWh) akkuval kicsivel erősebb a villanymotor, 178 kW áll rendelkezésre (a forgatónyomaték változatlan). Az összkerekes verzióban a két villanymotor rendszer teljesítménye a kisebb akkuval 250 kW (560 Nm), a nagyobb akkumulátor esetén pedig 290 kW (600 Nm). Az gördeszka stílusú akkumulátor folyadékkal szabályozott hűtési és fűtési rendszert kapott, így a gyors töltési teljesítmény melegben és hidegben is egyaránt rendelkezésre áll. A töltési teljesítményt egyelőre nem adta meg a gyártó, de 30 perc alatt akár 375 km-re elegendő energia (a rendkívül megengedő japán mérési ciklus szerint) is betölthető az autóba, ami legalább 100, de inkább 150 kW-os töltési teljesítményt feltételez. A bemutatón használt autók ugyan CHAdeMO csatlakozóval rendelkeznek, de úgy tudjuk, hogy az autó Európába CCS csatlakozóval érkezik, így kompatibilis lesz az Európában egyre több helyen elérhető 150-350 kW-os töltőkkel.

Ahogy a fotókon is látható, a tengelytáv viszonylag hosszú (2775 mm) így az új elektromos Nissan kifejezetten tágas. Az Ariya a japán gyártó új EV-platformjára épül, így a padló teljesen sík, amely szabad kezet adott a tervezőknek az utastér kialakításakor. A belső térben valódi élhető környezet kialakítására törekedtek.

Japán piacos specifikáció Ariya (2WD) Ariya (AWD)
Akkukapacitás
*becsült kapacitás; a homologizáció során változhat
65 kWh
(névleges)
63 kWh
(használható)
90 kWh
(névleges)
87 kWh
(használható)
65 kWh
(névleges)
63 kWh
(használható)
90 kWh
(névleges)
87 kWh
(használható)
Teljesítmény 160 kW 178 kW 250 kW 290 kW
Nyomaték 300 Nm 300 Nm 560 Nm 600 Nm
Gyorsulás
(0-100 Km)
7,5 mp. 7,6 mp. 5,4 mp. 5,1 mp.
Maximális sebesség 160 km/h 160 km/h 200 km/h 200 km/h
Becsült hatótáv
*A japán WLTC ciklus szerint; a homologizáció során változhat
akár 450 km akár 610 km akár 430 km akár 580 km
Hossz 4595 mm
Szélesség 1850 mm
Magasság 1655 mm
Tömeg
(a modelltől és felszereltségtől függően)
1900 kg – 2200 kg
Tengelytáv 2775 mm
Csomagtartó mérete 466 L (2WD) / 408 L (AWD)
Gumiméret
(elöl és hátul)
235/55R19
255/45R20 (opcionálisan elérhető)

 

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.