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
auto

Már tisztán elektromosan is vezethető a legkisebb Jaguar SUV

elektromos autó

A Jaguar E-Pace megújulásával a végéhez ért a brit autógyártó teljes portfóliójának tavaly indított frissítése, amely során valamennyi modell új külső és belső dizájnelemekkel lett gazdagabb, néhányuk pedig hibrid hajtásrendszerekkel is elérhetővé vált. A kompakt SUV kétségtelenül a legnagyobb átalakuláson esett át mind közül, hiszen a Jaguar teljesen új műszaki alapot adott neki: az eddig használt D8 padlólemez helyett, amely a Ford EUCD alapjának erősen módosított változata, immár a Jaguar Land Rover PTA (Premium Transverse Architecture) platformján fekszik az autó, ami lehetővé teszi a majdnem hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok beépítését. Ezt a padlólemezt találhatjuk a Range Rover Evoque és a Discovery Sport modellek alatt is, illetve a hajtásláncban is ezekkel osztozik a legkisebb méretű Jaguar divatterepjáró.

Plug-in hibridként is rendelhető a Jaguar F-Pace

A technológia-váltásnak köszönhetően most az E-Pace is csatlakozik azon Jaguarok táborába, melyek elektromos áramból is biztosítani tudják a mozgásukhoz szükséges energiát, és az elektromossághoz külső forrásból is hozzájuthatnak. Az E-Pace P300e PHEV-ben egy 197 lóerős (280 Nm), 1,5 literes, háromhengeres Ingenium benzinmotor adja a meghajtás fosszilis üzemanyaggal táplálkozó részét, míg a 80 kW teljesítményű (107 lóerős, 260 newtonméterrel) Electric Rear Axle Drive (ERAD) villanymotor motorzajtól és vibrációtól mentes közlekedést garantál az utasoknak egy rövid ideig, a WLTP szerint körülbelül 55 kilométerig teli aksival indulva. Együttesen 305 lóerő leadására képes a rendszer, így mozdulatlan pozícióból 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s vágtát.

A lítium-ion akkumulátor kapacitása 15 kWh, ez váltakozó áramon 7 kW teljesítményen tölthető, DC-n viszont akár 32 kW-tal is tudja fogadni az elektromosságot. Az előbbivel 1 óra 24 percet, utóbbival pedig fél órát vesz igénybe a lemerült aksit 80%-ra tölteni.

A tervezők valamelyest átdolgozták a luxusterepjáró megjelenését, de igyekeztek elkerülni a látványos módosításokat, így a ráncfelvarrás leginkább a fényszórókon és a hűtőrácson látszik. Az utastérben is akadnak újdonságok, többek között a módválasztó kar, valamint a kormánykerék, mely a tisztán elektromos I-Pace-től kapta az ihletet, de az igazi megújulás sokkal inkább a technológiában keresendő, mintsem a dizájnban. A 11,4 colos hajlított HD érintőképernyő már a Pivi Pro infotainment rendszer legutóbbi változatát jeleníti meg, azaz gyorsabb és átláthatóbb, mint elődje, és az over-the-air frissítést is támogatja. Ez a kijelző háromszor akkora fényerejű, és 48%-kal nagyobb, mint az E-Pace előző generációjában található monitor.

A frissített E-Pace valamennyi változata rendelhető Európában, a plug-in hibrid típus ára az Egyesült Királyságban 47.545 fontról indul, s az első darabok kiszállítására piactól függően 2021 tavaszán/őszén kerül sor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.