Már tisztán elektromosan is vezethető a legkisebb Jaguar SUV

A Jaguar E-Pace megújulásával a végéhez ért a brit autógyártó teljes portfóliójának tavaly indított frissítése, amely során valamennyi modell új külső és belső dizájnelemekkel lett gazdagabb, néhányuk pedig hibrid hajtásrendszerekkel is elérhetővé vált. A kompakt SUV kétségtelenül a legnagyobb átalakuláson esett át mind közül, hiszen a Jaguar teljesen új műszaki alapot adott neki: az eddig használt D8 padlólemez helyett, amely a Ford EUCD alapjának erősen módosított változata, immár a Jaguar Land Rover PTA (Premium Transverse Architecture) platformján fekszik az autó, ami lehetővé teszi a majdnem hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok beépítését. Ezt a padlólemezt találhatjuk a Range Rover Evoque és a Discovery Sport modellek alatt is, illetve a hajtásláncban is ezekkel osztozik a legkisebb méretű Jaguar divatterepjáró.

A technológia-váltásnak köszönhetően most az E-Pace is csatlakozik azon Jaguarok táborába, melyek elektromos áramból is biztosítani tudják a mozgásukhoz szükséges energiát, és az elektromossághoz külső forrásból is hozzájuthatnak. Az E-Pace P300e PHEV-ben egy 197 lóerős (280 Nm), 1,5 literes, háromhengeres Ingenium benzinmotor adja a meghajtás fosszilis üzemanyaggal táplálkozó részét, míg a 80 kW teljesítményű (107 lóerős, 260 newtonméterrel) Electric Rear Axle Drive (ERAD) villanymotor motorzajtól és vibrációtól mentes közlekedést garantál az utasoknak egy rövid ideig, a WLTP szerint körülbelül 55 kilométerig teli aksival indulva. Együttesen 305 lóerő leadására képes a rendszer, így mozdulatlan pozícióból 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s vágtát.

A lítium-ion akkumulátor kapacitása 15 kWh, ez váltakozó áramon 7 kW teljesítményen tölthető, DC-n viszont akár 32 kW-tal is tudja fogadni az elektromosságot. Az előbbivel 1 óra 24 percet, utóbbival pedig fél órát vesz igénybe a lemerült aksit 80%-ra tölteni.

Advertisement
EZT OLVASTAD MÁR?  Teljes buszvonalakat állítanak elektromosra a müncheniek

A tervezők valamelyest átdolgozták a luxusterepjáró megjelenését, de igyekeztek elkerülni a látványos módosításokat, így a ráncfelvarrás leginkább a fényszórókon és a hűtőrácson látszik. Az utastérben is akadnak újdonságok, többek között a módválasztó kar, valamint a kormánykerék, mely a tisztán elektromos I-Pace-től kapta az ihletet, de az igazi megújulás sokkal inkább a technológiában keresendő, mintsem a dizájnban. A 11,4 colos hajlított HD érintőképernyő már a Pivi Pro infotainment rendszer legutóbbi változatát jeleníti meg, azaz gyorsabb és átláthatóbb, mint elődje, és az over-the-air frissítést is támogatja. Ez a kijelző háromszor akkora fényerejű, és 48%-kal nagyobb, mint az E-Pace előző generációjában található monitor.

A frissített E-Pace valamennyi változata rendelhető Európában, a plug-in hibrid típus ára az Egyesült Királyságban 47.545 fontról indul, s az első darabok kiszállítására piactól függően 2021 tavaszán/őszén kerül sor.

Elektromos autót használsz?