Hét éven át építettek az Audi új technológiai parkját, amelynek most átadott utolsó puzzle darabja a 100 millió eurós új törésteszt központ. Ide költöztették a cég szerverparkját és a konszern szoftveréiért felelős Cariadot is. Megépítik, összetörik A projekt egy komplikált talajtisztítás miatt húzódott, a helyszínen ugyanis korábban egy olajfinomító működött, így, bár a területet már 2015-ben megvásárolták, az alapkőletételre is csak több évi előkészület után, 2019 májusában kerülhetett sor.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 Az incampus kész épületei. Az incampus névre keresztelt új fejlesztési központ Ingolstadt déli részén található, ahol 10 ezer négyzetméteren 800 szerver mellett összesen 1400-an dolgozhatnak majd. Az incampus IT központja Ami különösen érdekessé teszi a projektet az az autógyártó vadonatúj autóbiztonsági központja, ahol 100 munkatárs dolgozik mostantól a prémium márka járműveinek biztonságán. A törésteszt-központ három éven át épült 100 millió euro, nagyjából 40 milliárd forint felhasználásával, és a régi ingolstatdti gyár területén található, 1970-ben átadott hasonló objektumot váltja le. Elődjénél sokkal nagyobb, 130-szor 110 méteres alapterületű és 20 méter magas az új központ, amely sokkal több tesztet lesz képes lebonyolítani. Az Audi új, 50×50 méteres törésteszt terme. A töréstesztek egy tartóoszlopoktól mentes, teljesen egybefüggő 50×50 méteres területen történnek majd, és a két egymással szemben elhelyezkedő, az autók behúzására és felgyorsítására használt pálya összesen 250 métert fed le, így a szabványosnál nagyobb sebességek mellett is képesek lesznek a tesztek lebonyolítására. Egy további, csatlakozó pályaszakasz alkalmassá teszi az épületet a keresztbe érkező ütközések létrehozására is. Rengeteg szenzort telepítenek az autókra a törésteszt előtt. Amikor nem egymásnak ütköznek az autók, akkor egy 100 tonnás, mozgatható, áthelyezhető akadályban teljesítik be sorsukat. A gyártó szerint minden új típusuk 100 különböző, 60.000 kalkulációt igénylő digitális szimuláción, és közel 100 valós törésteszten megy át, mielőtt gyártásba kerül. Az incampus IT központjának segítségével elemzik a virtuális és a valós töréstesztek eredményeit is. A központot energiatakarékos LED lámpákkal és ultramodern kamerákkal szerelték fel, de helyet kapott egy a próbabábuk előkészítésére épített labor is. A hátulról érkező veszélyt is tudják szimulálni. Utóbbiakból egyébként több, mint 60 van az Audinak, a 18 hónapos kisbabától egy 102 kilós felnőttön át mindent le tudnak próbálni, az adatokat pedig 150 érzékelő rögzíti a bábukban. 150 érzékelővel vannak ellátva a próbabábuk. Az összetört autókon is rengeteg érzékelő van, de a roncsokat 3D szkennerekkel is digitalizálják, hogy pontos képet kapjanak a változásokról. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!