A svédországi Lappföldön teszteli tisztán elektromos meghajtású ferdehátú modelljét az Alpine, amely több mint két éve tartó fejlesztése után immár a végső próbatételeivel néz szembe, mielőtt leplezetlenül mutatja meg magát a világnak idén júniusban. A Société des Automobiles Alpine SAS, közismertebb nevén Alpine, egy teljesítményorientált személyautókra szakosodott francia cég a Renault Csoport tulajdonában. Az A290-es ötszemélyes kisautó a márka legelső villanyautójaként kerül piacra, és a kínálat elektromosítása mellett azt a célt is szolgálja, hogy a cég elinduljon a hétköznapibb autószegmensek felé. A vállalat közleményében kiemeli, hogy mint minden Alpine esetében, az A290-nél is különös figyelmet fordítanak a dinamikus teljesítményre, a motor reakciókészségére, a vezetési precizitásra, valamint az agilitásra, az extrém sarkvidéki körülmények pedig ideális terepet nyújtanak ezek tökéletesítésére. A svéd Lappföldön, ahol a hőmérséklet akár -30°C alá is eshet, a fűtést, a pára- és jégmentesítés minőségét, valamint az ESC-t (elektronikus menetstabilizáló rendszert) is optimalizálják. Az Alpine A290 tavaly májusban mutatkozott be koncepció változatban, külsőre nem számítunk számottevő különbségekre a gyártási változaton, az utastér azonban aligha őrzi meg a középre helyezett kormánykereket és vezetőülést. A modell a Reanult 5 alapján készül, amelynek premierjét február végén láthatjuk. Izmos kis méregzsák lett a Renault 5-ből Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!