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
auto

Amikor a kevesebb több, mint a 100 százalék

elektromos teherautó
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

Napi futásteljesítményre optimalizált töltési szinttel indítja útnak a több mint 50 e-kamionra bővülő flottáját a holland élelmiszerkereskedő.

Hollandia élen jár Európában az elektromos mobilitás terén; Norvégia, Izland és Svédország után a negyedik legmagasabb elektromos járműaránnyal rendelkezik a személygépkocsi-állományon belül, és 2022-ben már hozzávetőlegesen 15 ezer elektromos haszongépjárművet regisztráltak az országban. Emellett az állam, bizonyos feltételek mellett, akár 5 ezer eurós pályázati támogatással is ösztönzi a zéró kibocsátású haszongépjárművek vásárlását. Így nem meglepő, hogy az amszterdami elosztóközpontjában teszteli először új e-fuvarozási stratégiáját a Hollandiában és Belgiumban vezetőnek számító Sligro Food Csoport is.

(fotó: Kersten Techniek)

Az élelmiszeripari vállalat depójában 36 töltési ponttal, összesen több mint 50 e-teherautó töltési igényét tervezik kiszolgálni, miután a jelenlegi 25 járműből álló flotta hamarosan további 26 e-kamionnal bővül. Mindezt a privát felhasználási területeken már bevált, de a logisztikai vállalatoknál egyelőre inkább újszerű szemléletváltással tervezik nem csak lehetővé, hanem költséghatékonnyá is tenni. Ahelyett, hogy arra törekednének, hogy a városi fuvarozásra szánt összes járművet minden alkalommal teljesen feltöltsék, csak a napi futásteljesítményre elegendő energiával indítják útnak az e-kamionokat, azok tervezett útvonalához igazítva a töltési szintet.

A Sligro Food a következő években minél több dízelüzemű teherautóját elektromosra tervezi cserélni, ezzel a stratégiával pedig a saját működési szokásaira specializált e-töltési megoldások mellett tette le a voksát. Ennek az is része, hogy a Siemenshez tartozó, szintén holland Heliox töltőivel és üzemeltetési megoldásaival felszerelt depóban egyrészt az éjszakai, azaz a csúcsterhelésen kívüli, így lényegében olcsóbb áramot kínáló időszakban töltik a járműveket. Másrészt kihasználják az olyan napközbeni, rövid, inaktív időszakokat is, mint például az ebédszünet, amikor gyorstöltéssel kiegészíthető a napi töltési igény. Ezzel csökkentik a járművek állásidejét, és maximalizálják a korlátozott hálózati kapacitással működő töltőinfrastruktúra kihasználtságát is.

(fotó: Sligro Food Group/Sander van der Veen)

Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy a töltőállomásokat a depón belül úgy helyezik el, hogy kisebb alapterületen biztosítsák az akadálymentes üzemeltetést. Mindemellett olyan tanulságokat is a rendszerbe építenek, mint például a sofőrök vezetési szokásainak finomhangolása, hogy ezzel is növeljék az e-kamionok hatótávolságát, valamint azok akkumulátorainak élettartamát.

Villanyautósok