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 Nagy Márton az akkumulátoripar fejlesztési lehetőségeiről egyeztetett a kínai NIO vállalattal és a Széchenyi István Egyetemmel – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. Az egyeztetésen, amelyre a Nemzetgazdasági Minisztériumban került sor, a kínai elektromosjármű-ipar úttörőjének számító NIO európai vállalata és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közötti együttműködési szándéknyilatkozat aláírásáról egyeztek meg a felek. A stratégiai együttműködési megállapodás célja olyan szoros, stabil és hosszú távú stratégiai partnerség kialakítása, amely az innovációs és az oktatási együttműködésen keresztül hozzájárul a hazai autó- és energiaipar gyorsabb és hatékonyabb zöld átalakulásához. Az együttműködés eredményei hozzájárulhatnak az autóipar és az energiaipar zöld átalakulásához, a fenntartható fejlődéshez, illetve az energetikai átmenethez. Konkrét cél hazánkban létesített innovatív akkumulátor-csereállomás tapasztalatai alapján az akkumulátorkezelés és diagnosztika fejlesztése. Németországban néztük meg a NIO villámgyors akkucsere állomását Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kifejtette, hogy a világon ma egy új ipari forradalom zajlik, amely egyértelműen a zöld átállásról szól és megújítja a mobilitást is. Magyarországon is elindult egy hatalmas jelentőségű és rohamos tempójú energetikai fejlődés, a közlekedésben pedig már nem csupán zöld jövőről, hanem leginkább zöld jelenről lehet beszélni. A NIO nagy hangsúlyt fektet az olyan alapvető technológiák előrelátó kutatás-fejlesztésére, mint az egyedülálló akkumulátorcsere technológiájuk. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke hangsúlyozta, hogy a Széchenyi István Egyetem, a HUMDA és a NIO saját erősségeinek felhasználásával kíván átfogó stratégiai partnerséget létrehozni az innováció területén. Hozzátette, most kell cselekedni ahhoz, hogy az ország elérje a kitűzött kibocsátáscsökkentési céljait, tehát hogy 2050-re nettó klímasemlegesek legyünk, amelynek egyik legfontosabb területe a mobilitási szektor. Hazánkban az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés a felelős. A NIO-val való közös munka felgyorsíthatja a fejlődést ezen a területen. Friedler Ferenc, a Széchenyi István Egyetem rektora kiemelte, hogy az egyetemi és a piaci szféra együttműködésében a közös cél az egyetemi hallgatók ösztönzése arra, hogy gyakorlati tapasztalatot szerezzenek és megismerjék a kínai elektromosáram-ipart workshopok és a NIO európai és kínai szakértőivel folytatott helyszíni eszmecserék révén. Az egyetemi szakmai képzéseken túl közös pályázatok benyújtásával európai és magyarországi K+F programokhoz terveznek majd csatlakozni, beleértve a Horizont Europe programot is. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!