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
auto

A NIO-val kötött együttműködési megállapodást a magyar kormány

elektromosautó-akkumulátor
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

Nagy Márton az akkumulátoripar fejlesztési lehetőségeiről egyeztetett a kínai NIO vállalattal és a Széchenyi István Egyetemmel – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Az egyeztetésen, amelyre a Nemzetgazdasági Minisztériumban került sor, a kínai elektromosjármű-ipar úttörőjének számító NIO európai vállalata és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közötti együttműködési szándéknyilatkozat aláírásáról egyeztek meg a felek.

A stratégiai együttműködési megállapodás célja olyan szoros, stabil és hosszú távú stratégiai partnerség kialakítása, amely az innovációs és az oktatási együttműködésen keresztül hozzájárul a hazai autó- és energiaipar gyorsabb és hatékonyabb zöld átalakulásához.

Az együttműködés eredményei hozzájárulhatnak az autóipar és az energiaipar zöld átalakulásához, a fenntartható fejlődéshez, illetve az energetikai átmenethez. Konkrét cél hazánkban létesített innovatív akkumulátor-csereállomás tapasztalatai alapján az akkumulátorkezelés és diagnosztika fejlesztése.

Németországban néztük meg a NIO villámgyors akkucsere állomását

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kifejtette, hogy a világon ma egy új ipari forradalom zajlik, amely egyértelműen a zöld átállásról szól és megújítja a mobilitást is. Magyarországon is elindult egy hatalmas jelentőségű és rohamos tempójú energetikai fejlődés, a közlekedésben pedig már nem csupán zöld jövőről, hanem leginkább zöld jelenről lehet beszélni.

A NIO nagy hangsúlyt fektet az olyan alapvető technológiák előrelátó kutatás-fejlesztésére, mint az egyedülálló akkumulátorcsere technológiájuk.

Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke hangsúlyozta, hogy a Széchenyi István Egyetem, a HUMDA és a NIO saját erősségeinek felhasználásával kíván átfogó stratégiai partnerséget létrehozni az innováció területén.

Hozzátette, most kell cselekedni ahhoz, hogy az ország elérje a kitűzött kibocsátáscsökkentési céljait, tehát hogy 2050-re nettó klímasemlegesek legyünk, amelynek egyik legfontosabb területe a mobilitási szektor.

Hazánkban az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés a felelős. A NIO-val való közös munka felgyorsíthatja a fejlődést ezen a területen.

Friedler Ferenc, a Széchenyi István Egyetem rektora kiemelte, hogy az egyetemi és a piaci szféra együttműködésében a közös cél az egyetemi hallgatók ösztönzése arra, hogy gyakorlati tapasztalatot szerezzenek és megismerjék a kínai elektromosáram-ipart workshopok és a NIO európai és kínai szakértőivel folytatott helyszíni eszmecserék révén.

Az egyetemi szakmai képzéseken túl közös pályázatok benyújtásával európai és magyarországi K+F programokhoz terveznek majd csatlakozni, beleértve a Horizont Europe programot is.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.