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 Másodszor csökkentheti az Európai Unió a Tesla kínai gyártású autóira kivetett extra kiegyenlítő vámot, de a Geely is kedvezményt kaphat. A Bloomberg és a Reuters is úgy tudja, az autógyártók által szolgáltatott friss információk miatt enyhítenek ismét a szigoron. Újabb változások A legfrissebb értesülések szerint 9-ről 7,8 százalékra csökkenti az EU a Tesla kínai gyártású autóira kivetett kiegyenlítő vámot – eredetileg 20,8 százalékot szabtak ki a vállalatra, de ezt előző hónapban már egyszer csökkentették. Nagyot csökkent a Tesla kínai vámtételén az EU Az új vámtétel alapvetően a cég Model 3 típusát érinti, amelyet az Amerikán kívüli piacokra a Giga Sanghaj gyárt. Az autó árát a júliusban életbe lépő változással az autógyártó, akkor még sokak meglepetésére, csak 3 százalék körül emelte, de úgy tűnik jogos volt az optimizmus, hogy olyan adataik vannak, amelyek meggyőzik majd az uniós vizsgálóbiztosokat. De nem csak a Tesla, hanem a Volvo, a Polestar és a Zeekr tulajdonosa, a Geely is kedvezményt kap. A kínai vállalat márkáinak hazai gyártására – és ebbe a körbe tartozik az Európában nagyon népszerű Volvo EX30 is – 19,3-ról 18,8 százalékra mérséklődik az extra vámtétel, amelyet a szokásos 10 százalékon felül kell fizetni. Az EU eredeti díjszabása ellen, kvázi fellebbezésként, az autógyártóknak lehetőségük volt olyan dokumentumokkal és bizonyítékokkal előállniuk, amelyek alátámasztják, hogy nem, vagy csak a feltételezettnél kisebb mértékben részesültek az Unió által tiltottnak minősített támogatásokban. Az eredeti vizsgálat során egyébként csak három vállalatot vizsgáltak részletesen, a többieket pedig aszerint osztották egy 20 és egy 39 százalékos kategóriába, hogy együttműködtek-e a biztosokkal, vagy nem. Korábban már hasonlóan kedvezményt kapott a BMW-hez tartozó MINI és a Volkswagen Csoport Cupra márkája is. A WTO-hoz fordult Kína az európai extra vámok miatt Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!