PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Amikor a múlt és a jövő találkozik: íme a Renault mini szuperautója

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

Az első fotókat már tavaly decemberben láthattuk, most azonban még több információval szolgált szupervagány retro kisautójáról a Renault. A márka legerősebb, és legfejlettebb utcai modelljét köszönthetjük majd a limitált darabszámban gyártott Renault 5 Turbo 3E személyében.

A 4,08 méter hosszú, 2,03 méter széles, 1,38 méter magas, és 1450 kiló tömegű villanyautó az 1980-as évek legendás modelljei, a Renault 5 Turbo és Turbo 2 szellemét kelti újra életre egy olyan vadállat formájában, amely hű maradt a rali, driftelés és versenypályás teljesítmény íratlan követelményeihez. Vagyis az autó igazi adrenalinbomba, és brutálisan erős: 540 lóerő az összteljesítménye, 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége pedig eléri a 270 km/h-t.

Az autó dedikált drift módot és a raliautók által inspirált függőleges kéziféket is kapott. A fejlesztésben a Renault Csoport teljesítménycentrikus modellekre és versenysportra szakosodott márkája, az Alpine is részt vett.

A Renault kiemeli, hogy a modell több, mint egy ikon restomodja: modernizált, innovatív, elektromos, és még elődjeinél is erősebb. Sőt, 2,01-es hosszúság/szélesség arányával a szupersportautók kategóriájába sorolható, csak kompakt hot hatch formában, így a Renault 5 Turbo 3E voltaképpen egy új szegmens, a mini szuperautó kategória alapítójának is tekinthető.

Az eredeti Renault 5 Turbo és Turbo 2 genetikai alapjainak újjáélesztése érdekében a Renault 5 Turbo 3E egy új platformra épül, speciálisan kifejlesztett hátsókerék-hajtású architektúrával. A Renault 5 E-Tech modellhez képest a szélvédőt hátrébb tolták, a tengelytávot pedig meghosszabbították (2,57 m), majd felkerültek az elődök jellegzetes dizájnelemei, például a négyzet alakú fényszórók – immár LED technológiával – a motorháztető szélével egybeolvadva.

A kétajtós, kétüléses villanyautóba két, egyenként 200 kW teljesítményű kerékagymotor került a hátsó tengelyre, amelyek egy 70 kWh kapacitású akkumulátorból kapnak energiát. Az autó hatótávolsága várhatóan 400 kilométer lesz a WLTP szabvány szerint. A 800 V-os rendszernek köszönhetően szupergyors töltést kap a modell, DC hálózaton akár 350 kW-tal is lehet tölteni, így 15%-ról 80%-ra 15 perc alatt felkúszik a töltöttségi szint.

Az utastérben egy 10,1 hüvelykes és egy 10,25 hüvelykes OpenR képernyő jeleníti meg a vezetési, navigációs és multimédiás információkat. Az ihletet itt is a klasszikus Turbók adták, miközben modern, összekapcsolt vezetési élmény megteremtése volt a fejlesztők célja. A Renault 5 és Renault 4 E-Tech Electric modellekben már megismert OpenR Link rendszer a Google szolgáltatások széles skálájához kínál majd hozzáférést.

A Renault 5 Turbo 3E összesen 1980 példányban kerül forgalomba (tisztelegve az eredeti Renault 5 Turbo első gyártási évének), ezen a limitált darabszámon osztozik Európa, Közel-Kelet, Japán, és Ausztrália is. Minden példány számozott lesz, a vásárlók választhatnak, hányas számú járművet szeretnék, valamint rengeteg további lehetőségük lesz kívül-belül személyre szabni autójukat.

A foglalás már a következő hetekben elindul, de a kiszállításokra majd csak 2027-ben kerül sor.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.