A Mazda immár a második autógyártó, amely bejelenti, az NACS szabványra vált villanyautóival Japánban. A meglepő fejlemény egy újabb dominó-effektust indíthat el. Észak-Amerikai Töltő Szabvány A Mazda a mai napon közleményt adott ki, amelyben bejelentette, hogy megállapodott a Teslával arról, hogy 2027-től az NACS-re, azaz a North American Charging Standardra cseréli villanyautói csatlakozóit a hazai piacán. Bárki lemásolhatja a Tesla csatlakozóját Amerikában Az első japán márka az AFEELA volt, amely egyébként a Sony és a Honda közös autógyártója és tavaly szeptemberben, az észak-amerikai NACS átállásuk bejelentésekor egy fél mondatban tudatta azt is, hogy a hazai piacon is így tesznek. Erre akkor szinte senki nem figyelt fel, lehet talán azért, mert magáról a márkáról is alig hallott valaki – mostanáig még mi sem, pedig a villanyautós-hírekkel kelünk-fekszünk. A Tesla töltőire vált a Ford Az NACS szabvány azután jött létre, hogy a Tesla 2022 novemberében ingyenesen elérhetővé tette töltőcsatlakozójának licencét, majd – nem kis meglepetésre – 2023 májusától az összes nagy autógyártó egymás után kezdte bejelenteni, hogy erre a töltőszabványra váltanak az Észak-Amerikában használatos CCS1-ről az ottani piacon. A sort a Ford kezdte, a Mazda amerikai üzletága 2024 januárjában csatlakozott. A Mazda is töltőcsatlakozót vált Amerikában Ezt követte most a japán márka 2025 májusi bejelentése a hazai piacról. A hírre reagálva a Tesla Supercharger csapatának vezetője, Max de Zegher üdvözölte a Mazda döntését, de tett egy meglepő kijelentést is. NACS becoming the standard in Japan (and South Korea) seems like only a matter of time now. It’s also great to see other fast-charging networks starting to install NACS in Japan. @TeslaCharging is accelerating the transition to NACS, for the industry to get clarity faster.… https://t.co/EULMZAwtov — Max (@MdeZegher) May 9, 2025 Eszerint csak idő kérdése, mielőtt Japánban és Dél-Koreában is az NACS lesz az új töltőszabvány. A mondat olyan szempontból nem meglepő, hogy ahogyan de Zegher is érvel, az autógyártóknak nem érdeke, hogy egy-két kisebb piacra egyedi töltőszabványokat alkalmazzanak. Eddig azonban nem láttuk jelét hasonló mozgolódásnak a koreai és japán piacon – igaz, a 2023 közepén kezdődött amerikai bejelentés-sorozat is meglepetésként ért mindenkit. Vajon de Zegherből csak a kincstári optimizmus beszél, vagy folynak a tárgyalások a háttérben a többi céggel is? Hivatalosan is új töltőszabványa lesz az Egyesült Államoknak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!