Most már tényleg csak a Stellantis bejelentése van hátra, mivel pár kisebb gyártón kívül mostanra már mindenki elkötelezte magát az NACS csatlakozó mellett. A Volkswagen egy hónappal ezelőtt csatlakozott, a Mazda pedig most jelentette be, hogy csapatot vált, A jövőre gondolnak A Mazda a tavalyi évben 365 ezer eladott autóval, és az így megszerzett 11. hellyel a kisebb autógyártók közé tartozik az Egyesült Államok piacán. Ennél érdekesebb, hogy már meg is szüntették egyetlen tisztán elektromos modelljük, az MX-30 forgalmazását az országban, miután a 14-15 milliós amerikai autópiacon 2021-ben 61, 2022-ben 324, tavaly pedig csak 100 darab fogyott a típusból. A nagyon rövid, öt soros sajtóközlemény szerint a megállapodás keretében a 2025-től piacra kerülő tisztán elektromos Mazda modellek már az új csatlakozót használják majd a CCS1 helyett, és a vállalat ügyfelei hozzáférést kapnak 15.000 észak-amerikai Superchargerhez is. Mazda Vision KA-GE tanulmányautó. A Stellantison kívül csak pár kisebb cég nem jelentette még be a váltást. Így a csődhelyzet elkerüléséért harcoló Canoo és Faraday Future, a visszatérésén dolgozó Delorean, valamint a piacra lépés előtt álló vietnámi Vinfast mellett, csak olyan márkák nem csatlakoztak még az új szabványhoz, amelyek jelenleg nem gyártanak elektromos modellt (Aston Martin, Ferrari, McLaren). Beállt a Tesla töltőszabványa mögé a Volkswagen Csoport és a Fehér Ház is Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!