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
auto

A Mazda is töltőcsatlakozót vált Amerikában

elektromosautó-töltés

Most már tényleg csak a Stellantis bejelentése van hátra, mivel pár kisebb gyártón kívül mostanra már mindenki elkötelezte magát az NACS csatlakozó mellett.

A Volkswagen egy hónappal ezelőtt csatlakozott, a Mazda pedig most jelentette be, hogy csapatot vált,

A jövőre gondolnak

A Mazda a tavalyi évben 365 ezer eladott autóval, és az így megszerzett 11. hellyel a kisebb autógyártók közé tartozik az Egyesült Államok piacán.

Ennél érdekesebb, hogy már meg is szüntették egyetlen tisztán elektromos modelljük, az MX-30 forgalmazását az országban, miután a 14-15 milliós amerikai autópiacon 2021-ben 61, 2022-ben 324, tavaly pedig csak 100 darab fogyott a típusból.

A nagyon rövid, öt soros sajtóközlemény szerint a megállapodás keretében a 2025-től piacra kerülő tisztán elektromos Mazda modellek már az új csatlakozót használják majd a CCS1 helyett, és a vállalat ügyfelei hozzáférést kapnak 15.000 észak-amerikai Superchargerhez is.

Mazda Vision KA-GE tanulmányautó.

A Stellantison kívül csak pár kisebb cég nem jelentette még be a váltást. Így a csődhelyzet elkerüléséért harcoló Canoo és Faraday Future, a visszatérésén dolgozó Delorean, valamint a piacra lépés előtt álló vietnámi Vinfast mellett, csak olyan márkák nem csatlakoztak még az új szabványhoz, amelyek jelenleg nem gyártanak elektromos modellt (Aston Martin, Ferrari, McLaren).

Beállt a Tesla töltőszabványa mögé a Volkswagen Csoport és a Fehér Ház is

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.