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
auto

Plug-in hibrideket is gyárt majd a BYD szegedi gyára

üzlet

Eredetileg csak tisztán elektromos modellek gyártását tervezték a BYD két új európai gyárában, de a vállalat most úgy látja, hogy konnektoros hibridekkel kell kiegészítenie a termelést.

A PHEV áttörésben láthatja a kulcsot a kínai cég az erősebb európai értékesítési számokhoz.

NEV

Kínában sokszor egyben, NEV, azaz New Energy Vehicle (új-energiájú járművek) címszó alatt egyben kezelik a tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtást a statisztikákban. Bár még mindig előbbi a népszerűbb az ázsiai országban, a PHEV hajtáslánc az utóbbi időben hatalmasat ugrott, és az idei első negyedév végén már 18 százalék volt a piaci részesdése (bár tavaly év végén volt ennél magasabb is).

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

Európában ez az áttörés egyelőre elmaradt, az első negyedév végén 7,9 százalékon álltak a konnektoros hibridek az ACEA, az európai autógyártók szövetségének adatai szerint, szemben a tavalyi 7,5 százalékkal, ami előrelépés, de nem hatalmas ugrás. Egyes márkák, mint a Toyota vagy a Volkswagen viszont erős, közel 50 százalékos növekedésről számoltak be.

Mégis úgy tűnik, a tölthető hibridek arányának növekedésére számít a BYD Európában, vagy legalábbis úgy látja, kínálatával erre mozdíthatja el a piacot.

Az eredeti tervek még arról szóltak, hogy csak elektromos autókat gyártanak majd a két új európai gyárban, ám állítólag már idén februárban volt olyan terv, hogy a szegedi gyár állítja majd elő a villanyautókat, míg a török üzem a PHEV-ek gyártásáért felel majd.

Most az Automotive News Europe kérdésére viszont a vállalat európai képviselete úgy nyilatkozott, hogy mindkét üzem gyárt majd tisztán elektromos és konnektoros hibrid járműveket is.

A BYD alelnöke, Stella Li nemrég egy interjúban úgy nyilatkozott, hogy 2026 közepéig minden európai modelljének elérhető lesz a PHEV változata is a piacon. A Dataforce adatai szerint az autógyártó az év első három hónapjában 28,842 autót adott el Európában, ami a tavalyi szám négyszerese. Az értékesítés 38 százalékát a konnektoros hibridek adták.

A BYD az idei évben 5,5 millió autó értékesítését tervezi, amelyhez a tavalyi érték duplájával, 800 ezer darabbal járulhatnak hozzá a Kínán kívüli piacok. Ennek döntő többségét azonban még nem Európa adja majd.

2030-ra az éves eladásai felét már Kínán kívülről várja a BYD – írta a napokban a Reuters.

Videó: itt tart a BYD szegedi gyárának építése

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.