Nem biztos, hogy a legbölcsebb döntés egy amúgy is bajban lévő üzemben a munkabeszüntetés, de állítólag amúgy is gyakoriak voltak a leállások. Az állások negyede lehet veszélyben. Tovább faragnak A Ford a saarlouis-i üzemét már feladta, de Köln helyzete eddig biztosnak tűnt. Az amerikai márka ugyanis utóbbi helyszínt szemelte ki európai újjászületése központjául, miután kétmilliárd eurós beruházással felkészítette az üzemet az új elektromos modellek gyártására.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 A kölni gyárban az új Explorer és Capri, a vállalat MEB platformos autói készülnek, ám a kereslet állítólag elmarad a várakozásoktól, ami miatt az elmúlt hónapokban már többször vettek vissza a termelésből. Az üzemben eredetileg mintegy 20 ezer fő dolgozott, ám az átalakítások után már csak 11.500-ra volt szükség. Most 2027 végéig további 2900 állás szűnhet meg, ami miatt tiltakozásba kezdett a szakszervezet – írja az Automobilwoche. Újabb 1600 embert küld el a Ford spanyol gyára A sztrájk most szerdán reggel kezdődik és a csütörtök esti műszak végéig tart majd. Az elmúlt hetekben már több, kisebb figyelmeztető sztrájkot tartottak, de miután ezek nem vezettek eredményre, a szakszervezeti tagok 93,5 százaléka támogatta a teljes munkabeszüntetést. A munkások körében az is aggodalomra ad okot, hogy mint kiderült, a 125 hektáros gyárterület egy részét eladhatják. Állítólag több cég is érdeklődött az üzem területén található bizonyos egységekkel kapcsolatban, de a Ford egyelőre lezárta a tárgyalásokat és állítólag nem kívánja folytatni azokat. Megint a Ford nyakán maradt a bezárás előtt álló német gyára Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!