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
auto
2024. 05. 04. szombat

Megint a Ford nyakán maradt a bezárás előtt álló német gyára

üzlet

Úgy néz ki nem tud megnyugtatóan zárulni a Ford saarlouisi gyárának története, mivel újabb kérő állt fel a tárgyalóasztaltól.

4000 ember munkahelye van veszélyben.

Túl késő?

Oldalunkon már többször foglalkoztunk a Ford saarlouisi gyárának történetével, mert a sztori az autóipar átalakulásnak sikertörténete, vagy intő példája is lehet – 4000 embernek pedig a bőrére megy a játék.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1L2ludmVydGVyZ3VhcmQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS9pbnZlcnRlcmd1YXJkJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC92aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNG1hanVzMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLTEyMDB4MTYwMC0yMDI0bWFqdXMzLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

A Ford esete persze nem csak az elektromos átállással függ össze, a vállalat már évek óta veszteséges a kontinensen, így valamit lépniük kellett. Alapvetően logikusnak és helyes iránynak tűnik az, hogy a cég belátta, nem tud minden szegmensben ott lenni Európában, így stratégiaváltásra szánta el magát, és több, jó nevű, de mostanra már kevéssé sikeres modell utód nélkül szűnik meg.

3800 embert küld el a Ford Európában

Az elektromos átállás persze kapóra jött, hiszen ezzel párhuzamosan teljesen megújítják a modellpalettát 2030-ig, és a cég kölni üzemét több, mint egymilliárd euróért átépítve villanyautó-gyártó központot hoztak létre. Itt készül majd az az új, MEB platformra épülő elektromos Explorer, aminek a premierjét sajnos jövő nyárra kellett halasztani.

Haladékot kapott a Ford német gyára

Ám, a szűkebb modellpalettához kevesebb üzem kell az autógyártónak, így a másik német gyáruk, Saarlouis, feleslegessé vált. Amikor 2025-ben megszűnik az itt készülő Ford Focus, nem lesz tovább értelme fenntartani a helyszínt. A vállalat már többször próbált vevőt találni a gyárra, és már korábban is hírbe hozták a BYD-vel, amely első európai üzemét hozhatná így létre, de a tárgyalások állítólag akkor kudarcba fulladtak.

Megmenekülhet a Ford bezárásra ítélt német gyára

Később a Ford ígéretet tett rá, hogy, ha nem talál vevőt az üzemre, 2030-ig akkor is megtart 1000 főt, akik majd valamit csinálni fognak itt – talán alkatrészeket készíthetnek Kölnnek. Ám júliusban jó hírek érkeztek, állítólag ismét bejelentkezett egy, a pletykák szerint, kínai autógyártó, amely itt vetné meg a lábát Európában.

Most azonban kiderült, hogy bár valóban szeptember 30-ra tervezték a megállapodás aláírását, végül dugába dőltek a tárgyalások. Ezt a Ford hivatalosan is megerősítette csütörtökön. A Ford szerint a vevő egy megvalósíthatósági tanulmányt rendelt, ám ez negatív eredménnyel zárult, nem javasolta a projektet, ezért nem vágnak bele. Más források viszont arról írnak, hogy a felek az eladási árban nem tudtak megállapodni.

Ford Saarlouis

Akármi is az ok, az eredmény az lett, hogy most ismét bizonytalan a gyár jövője. A helyi politika a Fordra mutogat, mondván, túl későn kezdtek bele a potenciális vevők felkutatásába. Az üzemi tanács 15 érdeklődőről tud, akik között a BYD és a szintén kínai Chery is megtalálható volt, de állítólag több kisebb autógyártó, sőt egy napelem gyártó cég is érdeklődött korábban az üzem iránt.

A szakszervezet érthetően dühös a fejlemények miatt, és azt ígéri,

Sokba fog ez kerülni a Fordnak. Olyan következményei lesznek amelyek láttán más gyártók nem merik majd bezárni autógyáraikat

– nyilatkozta harcosan a szakszervezet egyik képviselője az Automotive News Europe tudomása szerint.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.