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
auto

Itt a CATL szabványosított, cserélhető akkuja teherautókhoz

elektromos teherautó
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

A CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) és a China Communications and Transportation Association közösen bemutatta a nehézgépjárművek számára kifejlesztett új generációs akkumulátorcsere-rendszert Datong városában, Kínában. Az eseményen debütált az a 75# jelzésű szabványosított cserélhető akkumulátorblokk is, amely a partnerek szerint kulcsfontosságú eleme lesz az elektromos teherszállítás és logisztika terjedésének.

Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a nehézgépjármű-szegmens robbanásszerű növekedés előtt áll, amelyet az elektromos átállás és a logisztikai költségek csökkentésének kettős nyomása hajt. A vállalat célja, hogy 2030-ra kiépítsen egy országos, nyolc kelet-nyugati és tíz észak-déli gyorsforgalmi útvonalat lefedő akkumulátorcsere-hálózatot, amely Kína logisztikai kapacitásának 80%-át lefedi.

A CATL eddig több mint tíz járműgyártóval működött együtt, és több mint 30 alvázalapú cserélhető akkumulátoros teherautó-modell bevezetésében vett részt, amelyek kompatibilisek az új 75# akkupakkal. Az akkumulátorgyártó vállalat elmondása szerint az új 75# akkumulátorblokk három legnagyobb előnye a legalacsonyabb teljes életciklusra vetített tonna-kilométer költség, az iparágvezető biztonsági teljesítmény, valamint a magas szintű szabványosításból adódó tökéletes kompatibilitás a cserélhető akkumulátoros járműmodellekkel.

A CATL QIJI névre keresztelt akkumulátorcsere-állomása adaptív tengelytáv-állítást és pozíciószabályozást tesz lehetővé, így a meglévő nehézgépjármű-modellek 95%-ával kompatibilis. Az eseményen bemutatott új generációs állomás akár napi 700.000 kWh akkukapacitás cseréjére alkalmas.

2025-ig összesen 300, a nehéz teherjárművek számára tervezett akkumulátorcsere-állomás létesítését tervezi a CATL az ország 13 kulcsfontosságú régiójában, köztük a Pekingi-Tiencsini-Hebei térségben, a Jangce-folyó deltájában és a Kínai Nagy-öböl térségében.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás